icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
De beste zorgverzekering, die wil jij toch ook? |

Vergelijk en stap over

zorgicoon-45x45px

Problemen bij gebruik van Consumentenbond Kiosk

Heb je problemen bij het gebruiken van de Consumentenbond Kiosk-app? Er kunnen diverse oorzaken zijn.

Wachtwoord vergeten 

Je kunt je wachtwoord voor de website van de Consumentenbond opnieuw aanmaken via de pagina wachtwoord of gebruikersnaam vergeten. Je ontvangt dan een e-mail met je huidige gebruikersnaam en de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord in te stellen. Heb je geen gidsabonnement en heb je een Consumentenbond Kiosk-account? Maak dan een nieuw wachtwoord aan via deze link.

App crasht 

Waarschijnlijk is dit een lokaal probleem, zoals het geheugen- of opslagproblemen van de tablet. Wat kan helpen is alle apps te sluiten en de tablet helemaal uit te zetten. Start de tablet daarna opnieuw op.

Je kunt niet inloggen met mijn Consumentenbond-inloggegevens voor abonnees

Als gidsabonnee zou je gewoon met je Consumentenbond-inloggegevens moeten kunnen inloggen in de Consumentenbond Kiosk-app. Lukt dat niet? Kijk eerst of het type account goed staat. Dat moet zijn: Consumentenbond-account en niet: Kiosk-account. Als dat goed staat ingesteld en het lukt niet, probeer dan in te loggen op de website van de Consumentenbond. Lukt dat wel? Stuur dan een mail naar cbkiosk@consumentenbond.nl waarin je vermeldt dat je wel op de site kunt inloggen, maar niet in de app. Lukt inloggen op onze website ook niet, stel dan je gegevens opnieuw in via wachtwoord of gebruikersnaam vergeten.

Je hebt een Consumentenbond Kiosk-account en kunt niet inloggen

Heb je geen Consumentenbond-account maar log je in met een Consumentenbond Kiosk-account? Probeer eerst in te loggen op www.tablisto.nl, de website die aan de Consumentenbond Kiosk is gekoppeld. Lukt het daar wel, verwijder dan de Consumentenbond Kiosk-app van de tablet en installeer hem opnieuw. Lukt het niet, maak dan een nieuw wachtwoord aan. Je krijgt dan een mail met een link. Als je daarop klikt, kun je een nieuw wachtwoord kiezen.

Het lukt niet om te registreren. Je krijgt een foutmelding

Je hoeft je als abonnee van de Consumentenbond niet te registreren, je kunt direct inloggen met je inloggegevens voor de website. Als je geen lid bent van de Consumentenbond, moet je eerst een Kiosk-account aanmaken. Als dat niet lukt, stuur dan een mail naar cbkiosk@consumentenbond.nl.

Het downloaden lukt niet

Als je op een omslag tikt en je krijgt een foutmelding dat het downloaden is mislukt of de voortgangsbalk lijkt stil te staan, dan is de kans groot dat er op dat moment geen verbinding is of dat de verbinding te traag is. Controleer of de internetverbinding werkt en of je wel voldoende wifi-bereik hebt. Is dat het geval en houdt het probleem aan, stuur ons dan een mail via cbkiosk@consumentenbond.nl.

Er passen geen boeken of gidsen meer op mijn tablet

Als het geheugen van je tablet vol dreigt te raken, kun je gedownloade boeken en bladen verwijderen. Hiermee verwijder je het boek van de tablet of smartphone. Je kunt de uitgave op een later moment weer downloaden via 'Mijn account' (instellingenknop > Mijn account > tabblad licenties).

N.B. Het is om veiligheidsredenen niet mogelijk om een publicatie te verplaatsen van het interne telefoongeheugen naar de sd-kaart.

Op 'Mijn leestafel' ontbreken gidsen waar je wel recht op hebt

Controleer eerst of je bent ingelogd. Op de leestafel staan gidsen waar je recht op hebt tot 1 jaar terug. Oudere exemplaren vind je via 'Mijn boekenkast'. Kies dan binnen de tijdschrifttitel voor 'Alles' in plaats van 'Op dit apparaat'. Vind je het daar ook niet, kijk dan in 'Mijn account', tabblad 'Licenties'. Daar staan alle gidsen met de mogelijkheid om ze  (opnieuw) te downloaden door te tikken op de knop rechts 'Opnieuw versturen naar app'. Heb je recht op een gids maar staat deze niet op de 'Mijn account'-pagina? Stuur een email naar cbkiosk@consumentenbond.nl, dan zoeken wij voor je uit wat er aan de hand is.

Je kunt gekochte boeken en tijdschriften niet meer openen

Kijk in 'Mijn account', tabblad 'Licenties'. Daar staan alle gidsen met de mogelijkheid om ze opnieuw te downloaden. Download de uitgave opnieuw. Nu moet je het wel kunnen openen. Blijven er problemen, stuur dan een mail naar cbkiosk@consumentenbond.nl.

Je hebt een abonnement, maar ontvang toch geen gids

Als je bent ingelogd en je krijgt toch niet de gidsen waar je recht op hebt (en je hebt de gids wel al thuisbezorgd gekregen), dan is er ergens iets misgegaan. Stuur dan een mail aan cbkiosk@consumentenbond.nl

Je wilt een gids lezen maar daarvoor moet je een wachtwoord invullen

Heel af en toe kan door een technische storing een document per ongeluk worden versleuteld. Je lost dit op door het document te verwijderen (zie de vraag 'Hoe verwijder ik een boek of gids') en de publicatie opnieuw te downloaden via 'Mijn account' (instellingenknop > Mijn account > tabblad licenties).