icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Big Brother tussen de schappen

Nieuws
|
Boekhandel Polare (voorheen De Slegte en Selexyz) en supermarktketen Jumbo hebben serieuze plannen om hun klanten te gaan volgen.

Gepubliceerd op: 3 september 2013

Ze willen precies weten hoe de klanten door hun winkels lopen, om vervolgens met die gegevens de inrichting van de winkel en de reclameboodschappen aan te passen. De plannen zijn nog pril, maar controversieel.

Je wordt als klant niet gevolgd door vakkenvullers, maar via de signalen van je smartphone of door camera's met gezichtsherkenning.

Publieke verontwaardiging

Een soortgelijk experiment van warenhuisketen Nordstrom in de Verenigde Staten werd gestopt na publieke verontwaardiging.

Of andere supermarkten dit ook willen gaan doen is nog niet bekend.

Bron: Elsevier.

Nieuwste artikelen

Schrijf je in voor onze gratis e-mails

Blijf op de hoogte van nieuws, acties en tips. Zo bespaar je geld, voorkom je een miskoop én weet je wat jouw rechten zijn als consument.
In onze privacyverklaring lees je hoe we omgaan met je persoonsgegevens en e-mails voor je personaliseren. Afmelden kan altijd.