icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Big Brother tussen de schappen

Nieuws
|
Boekhandel Polare (voorheen De Slegte en Selexyz) en supermarktketen Jumbo hebben serieuze plannen om hun klanten te gaan volgen.

Gepubliceerd op: 3 september 2013

Ze willen precies weten hoe de klanten door hun winkels lopen, om vervolgens met die gegevens de inrichting van de winkel en de reclameboodschappen aan te passen. De plannen zijn nog pril, maar controversieel.

Je wordt als klant niet gevolgd door vakkenvullers, maar via de signalen van je smartphone of door camera's met gezichtsherkenning.

Publieke verontwaardiging

Een soortgelijk experiment van warenhuisketen Nordstrom in de Verenigde Staten werd gestopt na publieke verontwaardiging.

Of andere supermarkten dit ook willen gaan doen is nog niet bekend.

Bron: Elsevier.

Vond je dit artikel interessant?

Blijf per e-mail op de hoogte van nieuws, acties en tips. Zo bespaar je geld, voorkom je een miskoop én weet je wat jouw rechten zijn als consument.
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Ben je ingelogd op onze website en heb je de personalisatie cookies geaccepteerd? Dan combineren we je klikgedrag met je persoonlijke gegevens. Zo ontvang je e-mails die zijn afgestemd op jouw interesses. Afmelden kan altijd. Lees ook onze privacyverklaring.