icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Genomineerd voor Website van het Jaar |

Wij gaan ervoor. Jij ook? Stem meteen

website van het jaar 2017

MoneYou draait nieuwe voorwaarden gedeeltelijk terug

Nieuws | Klanten van MoneYou kunnen gerust zijn. Ze hoeven niet 1 keer in de 10 dagen in te loggen op hun rekening, maar minimaal 1 keer per maand.
Rien Meijer
Rien Meijer

Expert Geld & Verzekering

Gepubliceerd op:  6 juli 2011


Gisteren ontvingen MoneYou-klanten ze een mail met de nieuwe voorwaarden, waarin ondermeer stond dat ze voortaan 1x per 10 dagen moeten inloggen.
 
Een storm van kritiek volgde, waardoor MoneYou de maatregel aanpaste. Klanten moeten nu 1x per maand inloggen. Overigens wordt je rekening niet opgeheven, als je minder vaak inlogt.

Banken met een betaalrekening eisen vaak ook een inlogfrequentie. Indien je minder vaak inlogt, kan dit van invloed zijn op de vergoeding bij fraude.

Bij internetspaarbanken als MoneYou wordt altijd gewerkt met vaste tegenrekeningen, die niet zomaar te wijzigen zijn. Hierdoor wordt de kans op dat soort fraude een stuk kleiner. Regelmatig inloggen blijft echter wel van belang, om eventuele frauduleuze transacties snel te ontdekken en vervolgens te melden.