icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Check de Vlucht Claim Service |

Compensatie tot €600 per persoon.

VluchtClaimService

Tablet kapot en winkel failliet

Wat kun je doen als een product kapot gaat, maar de winkelier is failliet gegaan? Dat hangt af van of er nog garantie opzit.

Wat zijn je rechten?

Als je nog fabrieksgarantie hebt op het (ondeugdelijke) product, kun je bij de fabrikant of importeur van het product terecht. Als je geen garantie meer hebt, kun je alleen nog terecht bij het (failliete) bedrijf. De kans op een oplossing is dan erg klein. Als een failliet bedrijf wordt overgenomen door een ander bedrijf, dan kun je bij het nieuwe bedrijf klagen.

Wat kun je zelf doen?

  • Ga na wie de curator is, leg hem de klacht voor en vraag of hij voor een oplossing kan zorgen.
  • Ga na of je een garantiebewijs hebt van de fabrikant of importeur.
  • Heb je het apparaat ter reparatie ingeleverd bij het failliete bedrijf? Laat de curator per brief weten dat je de eigenaar bent en dat het betreffende product daarom niet in de failliete boedel valt. Het is van belang dat je kunt aantonen dat het product van jou is. Stuur daarom een kopie van de aankoopbon en de reparatiebon mee. Het product moet altijd worden teruggegeven, al dan niet gerepareerd.

 

 

Nieuwste artikelen