icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Van hypotheek tot verhuisdoos |

Stap voor stap naar je nieuwe huis.

icoon nieuw huis

Archief Vliegen en vluchtvertraging

Hier vind je alle eerder verschenen artikelen binnen Vliegen en vluchtvertraging


2017

Nieuws | 20 oktober 2017

Bagageproblemen bij 15% luchtvaartreizigers

De Consumentenbond ondervroeg ruim 6000 panelleden. Zo’n 15% van de panelleden had in de afgelopen 2 jaar bagageproblemen bij een vlucht. Vooral bij Delta Airlines, Lufthansa en British Airways ging het mis.

Nieuws | 6 oktober 2017

Toeristenpassen Europese steden leveren niet altijd voordeel op

Europese stadspassen die toegang geven tot bezienswaardigheden en openbaar vervoer zijn niet altijd gunstig voor consumenten.

Nieuws | 18 september 2017

Ryanair pleegt contractbreuk

Door vluchten van reizigers kort voor vertrek te schrappen, pleegt Ryanair contractbreuk. De Consumentenbond vindt dat de vliegmaatschappij aansprakelijk is voor de schade die consumenten daarvan ondervinden.

Nieuws | 7 september 2017

Orkaan Irma en je annuleringsverzekering

De orkaan Irma raast door het Caraïbisch gebied en heeft inmiddels een spoor van vernieling achtergelaten op Sint-Maarten. Wat doe je als je zelf een reis hebt geboekt naar Sint-Maarten en niet meer kunt of wilt gaan?

22 augustus 2017

Klacht over vliegmaatschappij

Heb je een klacht over een vlucht of over de betreffende vliegmaatschappij? Lees hier wat je kunt doen.

25 juli 2017

Archief Vliegen en vluchtvertraging

Hier vind je alle eerder verschenen artikelen binnen Vliegen en vluchtvertraging

21 juli 2017

Parkeren bij de luchthaven

Je auto slim parkeren in de buurt van de luchthaven kan honderden euro’s besparen.

21 juli 2017

Bagage kwijt, vertraagd of beschadigd

Wat moet je doen als je bij je vliegreis problemen hebt met je bagage? En wie draait er op voor eventuele schade? 

21 juli 2017

Vlucht is geannuleerd

Is je vlucht onverhoopt geannuleerd? In sommige gevallen heb je recht op een vergoeding. Wat zijn de voorwaarden en hoeveel bedraagt de vergoeding?

Nieuws | 21 juli 2017

Niet blindstaren op laagsteprijsgarantie hotelketens

Hotelkamers die worden aangeboden met laagsteprijsgaranties blijken vaak elders (veel) goedkoper te zijn, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond voor de Reisgids.

20 juli 2017

Vlucht overboekt

Word je geweigerd op je vlucht wegens overboeking? Dan heb je recht op een vergoeding.

18 juli 2017

Handbagage: wat zijn de regels?

Hoe groot en hoe zwaar mag je handbagage zijn, en wat mag je wel en niet meenemen?

18 juli 2017

Vervoer van vliegveld naar bestemming

Wat zijn de beste manieren om van het vliegveld van aankomst naar je vakantiebestemming te reizen?

18 juli 2017

Extra kosten bij een vliegreis

Met welke extra kosten moet je rekening houden als je vliegtickets boekt? En hoe kun je besparen?

Nieuws | 22 juni 2017

Pas op met All Great Dealz

De Consumentenbond ziet veel klachten over All Great Dealz, een bedrijf dat telefonisch kortingsvouchers voor vliegreizen en hotelovernachtingen verkoopt (update 10 oktober 2017).

Nieuws | 12 mei 2017

Passagiers willen schade claimen bij Schiphol

Door extreme drukte tijdens de meivakantie op Schiphol heeft een behoorlijk aantal passagiers hun vlucht gemist. Een aantal van hen probeert nu via claimorganisaties de schade te verhalen op luchthaven Schiphol.

6 april 2017

Vliegen en vluchtvertraging

Vertragingen, annuleringen en overboekte vluchten kunnen voor veel ellende zorgen. Wist je dat je in sommige gevallen in aanmerking komt voor een schadevergoeding? En weet je wat je rechten zijn als je bagage kwijt of beschadigd is geraakt?

2016

27 juli 2016

Luchtvaartmaatschappij failliet

In de praktijk sta je niet sterk als een luchtvaartmaatschappij failliet gaat. In het beste geval wordt de vlucht overgenomen door een andere maatschappij.

Nieuws | 15 juli 2016

Succes voor actie overdraagbaarheid vliegtickets

Minister Kamp (Economische Zaken) gaat onderzoeken of consumenten ongebruikte vliegtickets kunnen overdragen aan andere reizigers.

24 mei 2016

Vlucht Claim Service

Met onze Vlucht Claim Service weet je snel of je in aanmerking komt voor compensatie bij vluchtvertraging. Dit kan oplopen tot wel €600 per persoon, no-cure-no-payregeling.  Lees hoe het werkt


Filter op artikelen

Zoek binnen de website

Vul een zoekterm in