icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Van hypotheek tot verhuisdoos |

Stap voor stap naar je nieuwe huis.

icoon nieuw huis

Minder vertraagde en geannuleerde vluchten

Nieuws | Het aantal geannuleerde en vertraagde vluchten is in 2014 over de hele linie gedaald met ongeveer 20%, vooral omdat luchtvaartmaatschappijen minder vluchten hebben geannuleerd.
Kees Verplanke
Kees Verplanke

Expert Auto, fiets en reizen

Gepubliceerd op:  22 januari 2015


Het aantal vertraagde vluchten waarbij passagiers mogelijk recht hadden op financiële compensatie nam wel toe. Dat blijkt uit gegevens van EUclaim, een organisatie die consumenten helpt bij het claimen van compensatie bij luchtvaartmaatschappijen.

Claimbare vluchten

Het aantal 'claimbare' vertraagde  vluchten is volgens EUclaim gestegen met 4%. Claimbare vluchten zijn vluchten waarbij passagiers recht hebben op een vergoeding volgens EU Verordening 261/2004.

Bij een vertraging van meer dan 3 uur of een geannuleerde vlucht hebben passagiers recht op compensatie, tenzij de vertraging of annulering het gevolg is van een buitengewone omstandigheid (overmacht), zoals extreme weersomstandigheden, een staking bij de luchtverkeersleiding of oorlogssituaties.

Claim indienen

In geval van een vertraagde of een geannuleerde vlucht kunnen passagiers gebruik maken van de VluchtClaim Service van de Consumentenbond. De compensatie varieert van €250 tot €600, afhankelijk van de lengte van de vlucht.

Bron: euclaim.nl

Lees ook:

Vlucht vertraagd of geannuleerd? Dit zijn je rechten.

Nieuw & interessant

  • zoekgeraakte-bagage-koffer
    Nieuws  |  20 okt.

    Bagageproblemen bij 15% luchtvaartreizigers

    De Consumentenbond ondervroeg ruim 6000 panelleden. Zo’n 15% van de panelleden had in de afgelopen 2 jaar bagageproblemen bij een vlucht. Vooral bij Delta Airlines, Lufthansa en British Airways ging het mis.
  • schiphol zomer drukte vertrek
    Nieuws  |  12 mei.

    Passagiers willen schade claimen bij Schiphol

    Door extreme drukte tijdens de meivakantie op Schiphol heeft een behoorlijk aantal passagiers hun vlucht gemist. Een aantal van hen probeert nu via claimorganisaties de schade te verhalen op luchthaven Schiphol.
  • ParkFlyRent
    Eerste indruk  |  22 apr.

    ParkFlyRent

    Het klinkt haast te mooi om waar te zijn: je levert je auto dichtbij Schiphol af, een privéchauffeur brengt je naar de luchthaven en haalt je bij terugkomst weer op. Je auto wordt schoongemaakt en verhuurd of gratis geparkeerd, dus je verdient er ook nog aan.
  • Schiphol-beter-bereikbaar-vanuit-noorden
    Nieuws  |  1 dec.

    Schiphol beter bereikbaar vanuit het noorden

    Met ingang van de nieuwe dienstregeling van NS krijgt het noorden van Nederland een nachttrein naar de Randstad. Schiphol wordt hierdoor ook per trein weer iets beter bereikbaar voor inwoners uit het noorden.