icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Singapore Airlines de beste

Nieuws | Volgens onze Britse zusterorganisatie is Singapore Airlines met voorsprong de beste luchtvaartmaatschappij op de lange afstand, gevolgd door Emirates en Thai Airways. KLM eindigt op de vierde plaats.
Kees Verplanke
Kees Verplanke

Expert Auto, fiets en reizen

Gepubliceerd op:  21 januari 2015

Snel naar:


Op vluchten binnen Europa ziet het lijstje er heel anders uit. Hier is Swiss de beste maatschappij. Op de tweede plaats staat de bij ons onbekende Franse maatschappij Aurigny, die van en naar de Kanaaleilanden vliegt, gevolgd door Norwegian. KLM en easyJet staan in de middenmoot en  Ryanair en Thomas Cook sluiten de rij.

Beenruimte

De verkiezing heeft betrekking op de economy klasse en is gebaseerd op de ervaringen van 11.000 leden van Which?, de Britse consumentenorganisatie. Zij gaven onder meer een oordeel over punctualiteit en zitcomfort. 
Uit het onderzoek blijkt dat de beenruimte in vliegtuigen nogal kan verschillen. De 'pitch' (afstand tussen hetzelfde punt op twee rijen achter elkaar) varieert van 71 tot 86 cm.

Bron: which.co.uk

 

Nieuw & interessant

  • ParkFlyRent
    Eerste indruk  |  29 jan.

    ParkFlyRent

    Het klinkt haast te mooi om waar te zijn: je levert je auto dichtbij Schiphol af, een privéchauffeur brengt je naar de luchthaven en haalt je bij terugkomst weer op. Je auto wordt schoongemaakt en verhuurd of gratis geparkeerd, dus je verdient er ook nog aan.
  • vertraging-in-vliegtuig
    29 jan.

    Vluchtclaimbureau: nuttig of onnodig?

    Je vlucht is vertraagd, geannuleerd of overboekt. Het best kun je hier zelf achteraan gaan. Maar als dat niet lukt of je het te veel gedoe vindt, kun je een vluchtclaimbureau inschakelen. Welk prijskaartje hangt er aan deze service? En waarin verschillen de bureaus? 
  • zoekgeraakte-bagage-koffer
    Nieuws  |  20 okt.

    Bagageproblemen bij 15% luchtvaartreizigers

    De Consumentenbond ondervroeg ruim 6000 panelleden. Zo’n 15% van de panelleden had in de afgelopen 2 jaar bagageproblemen bij een vlucht. Vooral bij Delta Airlines, Lufthansa en British Airways ging het mis.
  • schiphol zomer drukte vertrek
    Nieuws  |  12 mei.

    Passagiers willen schade claimen bij Schiphol

    Door extreme drukte tijdens de meivakantie op Schiphol heeft een behoorlijk aantal passagiers hun vlucht gemist. Een aantal van hen probeert nu via claimorganisaties de schade te verhalen op luchthaven Schiphol.