icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Singapore Airlines de beste

Nieuws|Volgens onze Britse zusterorganisatie is Singapore Airlines met voorsprong de beste luchtvaartmaatschappij op de lange afstand, gevolgd door Emirates en Thai Airways. KLM eindigt op de vierde plaats.

Kees Verplanke

Kees Verplanke , Expert Auto, fiets en reizen Gepubliceerd op:21 januari 2015


Op vluchten binnen Europa ziet het lijstje er heel anders uit. Hier is Swiss de beste maatschappij. Op de tweede plaats staat de bij ons onbekende Franse maatschappij Aurigny, die van en naar de Kanaaleilanden vliegt, gevolgd door Norwegian. KLM en easyJet staan in de middenmoot en  Ryanair en Thomas Cook sluiten de rij.

Beenruimte

De verkiezing heeft betrekking op de economy klasse en is gebaseerd op de ervaringen van 11.000 leden van Which?, de Britse consumentenorganisatie. Zij gaven onder meer een oordeel over punctualiteit en zitcomfort. 
Uit het onderzoek blijkt dat de beenruimte in vliegtuigen nogal kan verschillen. De 'pitch' (afstand tussen hetzelfde punt op twee rijen achter elkaar) varieert van 71 tot 86 cm.

Bron: which.co.uk

 

Nieuw & interessant

  • Ryanair-vliegtuig
    Nieuws  |  5 dec.

    Consumentenbond stapt naar toezichthouder om Ryanair

    Luchtvaartmaatschappij Ryanair gaat niet in op de eis van de Consumentenbond om reizigers wiens vlucht ernstig vertraagd of geannuleerd is, te compenseren.
  • Mediapool koffers 1200X800
    Eerste indruk  |  27 nov.

    Bagageservice PostNL

    Heb je geen zin om met koffers naar de luchthaven te sjouwen, dan kun je de bagagedienst van PostNL inschakelen. Is dit handig, en het geld waard?
  • Reisverzekeringen-Algemeen-schiphol
    15 nov.

    Paspoort kwijt of vergeten

    Stel: vlak voor vertrek of op het vliegveld ontdek je dat je paspoort niet meer geldig is. Of erger: je bent je paspoort kwijt. Wat kun je dan het beste doen?
  • Ryanair-vliegtuig
    Nieuws  |  15 nov.

    Consumentenbond eist maatregelen Ryanair

    Na aanhoudende problemen bij Ryanair, is de maat vol bij de Consumentenbond. In een brief eist de Consumentenbond compensatie voor de gedupeerden en concrete maatregelen om problemen met vluchten te voorkomen.