icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Van hypotheek tot verhuisdoos |

Stap voor stap naar je nieuwe huis

icoon nieuw huis
Hypotheek-Icoon-150

Compenseer mijn woekerpolis!

Wij eisen meer compensatie voor woekerpolissen.     Strijd mee!

Herziening beloningssysteem veelbelovend

Nieuws | De Consumentenbond noemt het veelbelovend dat verzekeraars nadenken over een structurele verandering van het beloningssysteem van verzekeringstussenpersonen.
Barbara van der Est

Expert Geld & Verzekering

Gepubliceerd op:  4 maart 2010


Het Verbond van Verzekeraars streeft naar een systeem waarbij klant en tussenpersoon afspraken maken over de dienstverlening en de prijs daarvoor. De Consumentenbond is al jaren voorvechter van een stelsel waarbij de dienstverlening en het bijbehorende prijskaartje van tussenpersonen transparant zijn. Alleen op die manier zijn prijs en kwaliteit onderling vergelijkbaar en kunnen consumenten een goede keuze maken. Lees er meer over in ons nieuwsoverzicht.

Nieuw & interessant

  • nieuwsbericht woekerpolissen
    14 jul.

    Woekerpolisdeal Allianz onacceptabel

    De overeenkomst tussen Allianz en enkele claimorganisaties over woekerpolissen, krijgt forse kritiek van de Consumentenbond en Stichting AllianzDINPlanDupe. De Consumentenbond en de stichting vinden de compensatie te mager.

  • Overwinning-woekerpolisgedupeerden-op-Nationale-Nederlanden
    Nieuws  |  23 jun.

    Nationale-Nederlanden-moet betalen voor woekerpolis

    Nationale-Nederlanden moet een klant de kosten voor het afsluiten van zijn woekerpolis terugbetalen. Dankzij deze uitspraak kunnen ook andere gedupeerden compensatie eisen.
  • nieuwsbericht woekerpolissen
    Nieuws  |  31 mei.

    Aandeelhouders aangesproken op woekerpolisaffaire

    Om aandacht te vragen voor het lot van woekerpolisgedupeerden, bezoekt de Consumentenbond op 31 mei en 1 juni de aandeelhoudersvergaderingen van verzekeraars ASR en Nationale-Nederlanden. ‘We vragen aandeelhouders om hun directies de opdracht te geven deze klanten eindelijk recht te doen’, aldus Bart Combée, directeur Consumentenbond.
      1 reactie
  • ontwoekerstappenplan
    12 dec.

    Ontwoekerstappenplan

    Met ons stappenplan kun je zelf bepalen wat je het beste met je woekerpolis kunt doen. Vul de vragen in en ontvang per mail een rapport met alle informatie die voor jou belangrijk is.