icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Hypotheek-Icoon-150

Compenseer mijn woekerpolis!

Wij eisen meer compensatie voor woekerpolissen.     Strijd mee!

Geldgids onthult woekerpolistrucs

Nieuws|Verzekeraars gebruikten trucs om zo veel mogelijk polissen te verkopen én er zo veel mogelijk aan te verdienen. De Consumentenbond ontdekte twaalf geniepige foefjes.

Barbara van der Est

Barbara van der Est , Expert Geld & Verzekering Gepubliceerd op:4 december 2014


De Geldgids onderzocht een aantal polissen en legde twaalf trucs bloot; de lijst is woekerpolissen-trukendoos-100x100pixniet uitputtend. Gedupeerden werden eerst verleid doordat maatschappijen offertes maakten met onrealistisch hoge eindkapitalen. Verzekeraars waren niet duidelijk of zwegen over de kosten die uit de poliswaarde werden afgehaald. Ook werd niet verteld dat de "ingebouwde" overlijdensrisicopremie omhoog gaat zodra het slecht gaat met de beleggingen. Door al deze trucs zijn miljoenen consumenten gedupeerd.

Iedere woekerpolis bevat minstens één truc. Het herkennen van trucs helpt bij het claimen van meer compensatie. De Consumentenbond adviseert om bij de verzekeraar een kostenoverzicht op te vragen van alle kosten, inclusief de overlijdensrisicopremie, over de hele looptijd. Daarna kunnen gedupeerden checken of alle kosten uit het overzicht in de offerte, brochure of productvoorwaarden staan. Bij onvoldoende informatie hierover hebben woekerpolishouders mogelijk een sterke zaak. Voor het claimen van meer compensatie kunnen consumenten zich aansluiten bij een claimorganisatie of een individuele claim indienen.

Nieuw & interessant

  • Uitspraak-Kifid-adviesvergoeding-woekerpolis-buitenproportioneel
    Nieuws  |  27 jul.

    ASR moet onduidelijke poliskosten terugbetalen

    De Commissie van Beroep van klachtenloket Kifid oordeelt dat ASR maandelijkse poliskosten moet terugbetalen aan een klant.
  • claimservice-nieuws
    Nieuws  |  11 jul.

    Nieuw machtsblok consumenten van start

    Consumentenbond en ConsumentenClaim bundelen hun krachten. Samen gaan zij de belangen van consumenten in massaclaims behartigen. Ze hebben daarvoor een nieuw bedrijf opgericht onder de naam Consumentenbond Claimservice.
  • nieuwsbericht woekerpolissen

    Woekerpolisdeal Allianz onacceptabel

    De overeenkomst tussen Allianz en enkele claimorganisaties over woekerpolissen, krijgt forse kritiek van de Consumentenbond en Stichting AllianzDINPlanDupe. De Consumentenbond en de stichting vinden de compensatie te mager.

  • ontwoekerstappenplan

    Ontwoekerstappenplan

    Met ons stappenplan kun je zelf bepalen wat je het beste met je woekerpolis kunt doen. Vul de vragen in en ontvang per mail een rapport met alle informatie die voor jou belangrijk is.