icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Hypotheek-Icoon-150

Compenseer mijn woekerpolis!

Wij eisen meer compensatie voor woekerpolissen.     Strijd mee!

Achmea wil niet praten over schikking woekerpolissen

Nieuws|Achmea wil niet met de Consumentenbond en Vereniging Woekerpolis in gesprek over een compensatieregeling voor klanten aan wie zij een woekerpolis verkochten. De Consumentenbond is ronduit teleurgesteld. Een gang naar de rechter is onafwendbaar.

Joyce Donat

Joyce Donat , Woordvoerder Gepubliceerd op:26 november 2018

achmea-woekerpolis-03

Verzekeraar Achmea reageert op de sommatiebrief die het van Ab Flipse, voorzitter Woekerpolis.nl en Bart Combée, directeur Consumentenbond op 12 november kreeg. Daarin werd de verzekeraar opgeroepen om in overleg te treden over de afhandeling van 800.000 woekerpolissen die het in het verleden verkocht aan zijn klanten. Achmea zegt dat het zaken individueel wil afhandelen. Dat leidde tot nu toe echter niet tot een afdoende compensatie voor consumenten.

De Consumentenbond en Vereniging Woekerpolis zien zich genoodzaakt een juridische procedure te starten. Achmea ontvang binnenkort een dagvaarding.

Lees ook:

Nieuw & interessant

  • Uitspraak-Kifid-adviesvergoeding-woekerpolis-buitenproportioneel
    Nieuws  |  27 jul.

    ASR moet onduidelijke poliskosten terugbetalen

    De Commissie van Beroep van klachtenloket Kifid oordeelt dat ASR maandelijkse poliskosten moet terugbetalen aan een klant.
  • claimservice-nieuws
    Nieuws  |  11 jul.

    Nieuw machtsblok consumenten van start

    Consumentenbond en ConsumentenClaim bundelen hun krachten. Samen gaan zij de belangen van consumenten in massaclaims behartigen. Ze hebben daarvoor een nieuw bedrijf opgericht onder de naam Consumentenbond Claimservice.
  • nieuwsbericht woekerpolissen

    Woekerpolisdeal Allianz onacceptabel

    De overeenkomst tussen Allianz en enkele claimorganisaties over woekerpolissen, krijgt forse kritiek van de Consumentenbond en Stichting AllianzDINPlanDupe. De Consumentenbond en de stichting vinden de compensatie te mager.

  • ontwoekerstappenplan

    Ontwoekerstappenplan

    Met ons stappenplan kun je zelf bepalen wat je het beste met je woekerpolis kunt doen. Vul de vragen in en ontvang per mail een rapport met alle informatie die voor jou belangrijk is.