icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Van hypotheek tot verhuisdoos |

Stap voor stap naar je nieuwe huis.

icoon nieuw huis
Hypotheek-Icoon-150

Compenseer mijn woekerpolis!

Wij eisen meer compensatie voor woekerpolissen.     Strijd mee!

ASR moet hoge kosten woekerpolis terugbetalen

Nieuws | ASR moet van het gerechtshof Den Bosch de ingehouden kosten inclusief wettelijk rente op een Falcon Levensplan-woekerpolis aan een klant terugbetalen. Het hof is van mening dat de voorwaarden op grond waarvan ASR deze kosten inhield oneerlijk en onredelijk bezwarend zijn. 
Barbara van der Est
Barbara van der Est

Expert Geld & Verzekering

Gepubliceerd op:  11 mei 2017

ASR

Falcon Levensplan

De kosten die ASR moet terugbetalen zijn de zogenaamde eerste kosten, poliskosten en een deel van de ingehouden fondskosten; eventueel eerder uitgekeerde compensatie mag ASR in mindering brengen. De precieze omvang van de schade moet nog worden vastgesteld. ConsumentenClaim, die de zaak aanspande tegen ASR, verwacht dat de schadevergoeding op kan lopen tot €3500.

Directeur Stef Smit van ConsumentenClaim: 'Na jaren procederen, is dit een geweldig resultaat voor onze cliënten. Deze uitspraak zou wel eens het langverwachte kantelpunt in de woekerpolisaffaire kunnen betekenen.'

Eerder dit jaar won ConsumentenClaim een vergelijkbare zaak bij het klachtenloket Kifid. De Geschillencommissie van het Kifid gaf ASR toen ook een gevoelige tik op de vingers vanwege een Falcon Levensplan. ASR moest toen zo'n €7000 aan te veel in rekening gebrachte kosten aan de klant terugbetalen. Ook in deze zaak had ASR de kosten niet duidelijk genoeg in de polisvoorwaarden genoemd.

Consumenten met een Falcon Levensplan kunnen zich nog steeds melden bij ConsumentenClaim.

Waerdye-polis

De Consumentenbond heeft ASR eind 2016 gedagvaard voor ruim 200.000 consumenten die zijn gedupeerd door een Waerdye-woekerpolis. Steun onze actie!

De uitspraken in de zaken van ConsumentenClaim hebben geen invloed op de rechtszaak van de Consumentenbond, maar zijn wel een steuntje in de rug. 'Wij maken ASR over de Waerdye-verzekering voor een deel dezelfde verwijten', zegt Marcel Hooft van Huysduynen, campagneleider financiële sector.

Lees ook:

 

Consumentenbond daagt Nationale-Nederlanden en ASR voor de rechter

De Consumentenbond dagvaardigt Nationale-Nederlanden (NN) en ASR. Bij NN gaat het om 5 NN-woekerpolissen, bij ASR om de Waerdye-polis. Deze verzekeraars blijven weigeren om hun gedupeerden eerlijk te compenseren. De Consumentenbond komt op voor alle consumenten die een NN-polis of een ASR-Waerdye-polis hebben (gehad).

Steun onze acties en strijd mee:

asr8

Nieuw & interessant

  • nieuwsbericht woekerpolissen
    14 jul.

    Woekerpolisdeal Allianz onacceptabel

    De overeenkomst tussen Allianz en enkele claimorganisaties over woekerpolissen, krijgt forse kritiek van de Consumentenbond en Stichting AllianzDINPlanDupe. De Consumentenbond en de stichting vinden de compensatie te mager.

  • nieuwsbericht woekerpolissen
    Nieuws  |  4 jul.

    Woekerpolisdeal Allianz onacceptabel

    De overeenkomst tussen Allianz en enkele claimorganisaties over woekerpolissen, krijgt forse kritiek van de Consumentenbond en Stichting AllianzDINPlanDupe. De Consumentenbond en de stichting vinden de compensatie te mager.
  • Overwinning-woekerpolisgedupeerden-op-Nationale-Nederlanden
    Nieuws  |  23 jun.

    Nationale-Nederlanden-moet betalen voor woekerpolis

    Nationale-Nederlanden moet een klant de kosten voor het afsluiten van zijn woekerpolis terugbetalen. Dankzij deze uitspraak kunnen ook andere gedupeerden compensatie eisen.
  • ontwoekerstappenplan
    12 dec.

    Ontwoekerstappenplan

    Met ons stappenplan kun je zelf bepalen wat je het beste met je woekerpolis kunt doen. Vul de vragen in en ontvang per mail een rapport met alle informatie die voor jou belangrijk is.