icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Genomineerd voor Website van het Jaar |

Wij gaan ervoor. Jij ook? Stem meteen

website van het jaar 2017
Hypotheek-Icoon-150

Compenseer mijn woekerpolis!

Wij eisen meer compensatie voor woekerpolissen.     Strijd mee!

Hersteladvies woekerpolis moet binnen redelijke termijn

Nieuws | De Geschillencommissie van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) heeft op 16 februari geoordeeld dat het hersteladvies over een woekerpolis te laat heeft plaatsgevonden.
Barbara van der Est
Barbara van der Est

Expert Geld & Verzekering

Gepubliceerd op:  25 februari 2016

Woekerpolis-KIFID-uitspraak

De gedupeerde klant kreeg hierover een gesprek 5 jaar nadat de nieuwe tussenpersoon de verzekeringsportefeuille had overgenomen.

Hersteladvies

Klanten met een woekerpolis hebben recht op gratis hersteladvies van de tussenpersoon die de polis afsloot. Heeft een andere adviseur inmiddels de klanten overgenomen, dan moet die nieuwe tussenpersoon het hersteladvies geven.

Hoeft niet direct

Het is niet nodig dat het contact met je nieuwe adviseur direct na de overname moet plaatsvinden. De adviseur mag rekening houden met het laatste contactmoment voor de overname. Een adviseur moet periodiek nagaan wat de situatie van zijn klanten is. De geschillencommissie meldt 'Wat een redelijke termijn is, hangt af van de omstandigheden van het geval'.

Het Kifid oordeelde dat de adviseur de klant geen compensatie hoeft te geven voor het feit dat het advies te laat was. 

Claimorganisaties

Consumenten die meer schadevergoeding willen voor hun woekerpolis kunnen zich aansluiten bij een claimorganisatie.
 
Bron: Uitspraak Kifid (pdf)

Lees ook:

Nieuw & interessant

  • nieuwsbericht woekerpolissen
    14 jul.

    Woekerpolisdeal Allianz onacceptabel

    De overeenkomst tussen Allianz en enkele claimorganisaties over woekerpolissen, krijgt forse kritiek van de Consumentenbond en Stichting AllianzDINPlanDupe. De Consumentenbond en de stichting vinden de compensatie te mager.

  • Overwinning-woekerpolisgedupeerden-op-Nationale-Nederlanden
    Nieuws  |  23 jun.

    Nationale-Nederlanden-moet betalen voor woekerpolis

    Nationale-Nederlanden moet een klant de kosten voor het afsluiten van zijn woekerpolis terugbetalen. Dankzij deze uitspraak kunnen ook andere gedupeerden compensatie eisen.
  • nieuwsbericht woekerpolissen
    Nieuws  |  31 mei.

    Aandeelhouders aangesproken op woekerpolisaffaire

    Om aandacht te vragen voor het lot van woekerpolisgedupeerden, bezoekt de Consumentenbond op 31 mei en 1 juni de aandeelhoudersvergaderingen van verzekeraars ASR en Nationale-Nederlanden. ‘We vragen aandeelhouders om hun directies de opdracht te geven deze klanten eindelijk recht te doen’, aldus Bart Combée, directeur Consumentenbond.
  • ontwoekerstappenplan
    12 dec.

    Ontwoekerstappenplan

    Met ons stappenplan kun je zelf bepalen wat je het beste met je woekerpolis kunt doen. Vul de vragen in en ontvang per mail een rapport met alle informatie die voor jou belangrijk is.