icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Hypotheek-Icoon-150

Compenseer mijn woekerpolis!

Wij eisen meer compensatie voor woekerpolissen.     Strijd mee!

Hersteladvies woekerpolis moet binnen redelijke termijn

Nieuws|De Geschillencommissie van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) heeft op 16 februari geoordeeld dat het hersteladvies over een woekerpolis te laat heeft plaatsgevonden.

Barbara van der Est

Barbara van der Est , Expert Geld & Verzekering Gepubliceerd op:25 februari 2016

Woekerpolis-KIFID-uitspraak

De gedupeerde klant kreeg hierover een gesprek 5 jaar nadat de nieuwe tussenpersoon de verzekeringsportefeuille had overgenomen.

Hersteladvies

Klanten met een woekerpolis hebben recht op gratis hersteladvies van de tussenpersoon die de polis afsloot. Heeft een andere adviseur inmiddels de klanten overgenomen, dan moet die nieuwe tussenpersoon het hersteladvies geven.

Hoeft niet direct

Het is niet nodig dat het contact met je nieuwe adviseur direct na de overname moet plaatsvinden. De adviseur mag rekening houden met het laatste contactmoment voor de overname. Een adviseur moet periodiek nagaan wat de situatie van zijn klanten is. De geschillencommissie meldt 'Wat een redelijke termijn is, hangt af van de omstandigheden van het geval'.

Het Kifid oordeelde dat de adviseur de klant geen compensatie hoeft te geven voor het feit dat het advies te laat was. 

Claimorganisaties

Consumenten die meer schadevergoeding willen voor hun woekerpolis kunnen zich aansluiten bij een claimorganisatie.
 
Bron: Uitspraak Kifid (pdf)

Lees ook:

Nieuw & interessant

  • achmea-woekerpolis-03
    Nieuws  |  26 nov.

    Achmea wil niet praten over schikking woekerpolissen

    ​​​​​​​Achmea wil niet met de Consumentenbond en Vereniging Woekerpolis in gesprek over een compensatieregeling.
  • Uitspraak-Kifid-adviesvergoeding-woekerpolis-buitenproportioneel
    Nieuws  |  27 jul.

    ASR moet onduidelijke poliskosten terugbetalen

    De Commissie van Beroep van klachtenloket Kifid oordeelt dat ASR maandelijkse poliskosten moet terugbetalen aan een klant.
  • nieuwsbericht woekerpolissen

    Woekerpolisdeal Allianz onacceptabel

    De overeenkomst tussen Allianz en enkele claimorganisaties over woekerpolissen, krijgt forse kritiek van de Consumentenbond en Stichting AllianzDINPlanDupe. De Consumentenbond en de stichting vinden de compensatie te mager.

  • ontwoekerstappenplan

    Ontwoekerstappenplan

    Met ons stappenplan kun je zelf bepalen wat je het beste met je woekerpolis kunt doen. Vul de vragen in en ontvang per mail een rapport met alle informatie die voor jou belangrijk is.