icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Hypotheek-Icoon-150

Compenseer mijn woekerpolis!

Wij eisen meer compensatie voor woekerpolissen.     Strijd mee!

Tien keer hogere vergoeding voor woekerpolis

Nieuws | 27 januari jl. kende het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) een compensatie van circa €20.000 toe aan een gedupeerde met een polis voor aanvullend pensioen bij Centraal Beheer Achmea. Deze compensatie is 10 keer zo hoog als de eerdere tegemoetkoming van €2000 die de verzekeraar betaalde.
Barbara van der Est
Barbara van der Est

Expert Geld & Verzekering

Gepubliceerd op:  2 februari 2016

Kifid

De redenen voor de compensatie

  • De verzekeraar heeft onvoldoende informatie over de kosten verstrekt voorafgaand aan het afsluiten van de levensverzekering.
  • Er was onvoldoende duidelijk dat de overlijdensrisicopremies ieder jaar hoger werden als het slecht ging met de beleggingsresultaten (hefboomeffect).
  • De verzekeraar heeft niet aan zijn zorgplicht voldaan. De verzekeraar had de consument na het sluiten van de verzekering moeten wijzen op relevante ontwikkelingen en had moeten kijken of de verzekering nog voldeed aan de wensen van de consument.

Grote omvang gedupeerden

De claimorganisatie Wakkerpolis schat in dat deze uitspraak valt toe te passen op ongeveer 500.000 polissen van Achmea, Nationale Nederlanden en ASR (Waardye) met een hypotheek- of pensioenvoorziening. De gedupeerde in deze klachtzaak werd vertegenwoordigd door Wakkerpolis. 

De Consumentenbond heeft een samenwerkingsverband met Wakkerpolis om op te komen voor de belangen van honderdduizenden consumenten die zijn gedupeerd door een woekerpolis.
 
Bron: Kifid

Lees ook:

Nieuwste artikelen

Nieuw & interessant

  • claimservice-nieuws
    Nieuws  |  11 jul.

    Nieuw machtsblok consumenten van start

    Consumentenbond en ConsumentenClaim bundelen hun krachten. Samen gaan zij de belangen van consumenten in massaclaims behartigen. Ze hebben daarvoor een nieuw bedrijf opgericht onder de naam Consumentenbond Claimservice.
  • stapel-dossiers-woekerpolis
    Nieuws  |  9 apr.

    Kifid gaat woekerpolis-klachten nu behandelen

    Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) gaat de 700 klachten over woekerpolissen die al jaren in de wacht staan nu eindelijk behandelen.
  • nieuwsbericht woekerpolissen

    Woekerpolisdeal Allianz onacceptabel

    De overeenkomst tussen Allianz en enkele claimorganisaties over woekerpolissen, krijgt forse kritiek van de Consumentenbond en Stichting AllianzDINPlanDupe. De Consumentenbond en de stichting vinden de compensatie te mager.

  • ontwoekerstappenplan

    Ontwoekerstappenplan

    Met ons stappenplan kun je zelf bepalen wat je het beste met je woekerpolis kunt doen. Vul de vragen in en ontvang per mail een rapport met alle informatie die voor jou belangrijk is.