icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Van hypotheek tot verhuisdoos |

Stap voor stap naar je nieuwe huis

icoon nieuw huis
Hypotheek-Icoon-150

Compenseer mijn woekerpolis!

Wij eisen meer compensatie voor woekerpolissen.     Strijd mee!

Meldpunt woekerpolissen ASR

Nieuws | Heb je een woekerpolis van ASR, genaamd Waerdye-levensverzekering? Dan heb je waarschijnlijk recht op meer compensatie dan je tot nu toe hebt gekregen.
Barbara van der Est

Expert Geld & Verzekering

Gepubliceerd op:  23 september 2015

Snel naar:


ASR blijkt in het geheim aan een klein aantal klanten met een Waerdye-levensverzekering veel meer compensatie te betalen dan klanten met zo'n verzekering eerder hebben gekregen op grond van de collectieve compensatieregeling van ASR. Het gaat om klanten die een juridische procedure tegen ASR hebben aangespannen en hun zaak hebben geschikt. ASR heeft de overige klanten hiervan tot nu toe niet op de hoogte gesteld.

Meld je aan

De Consumentenbond vindt dat ASR gelijke gevallen gelijk moet behandelen en alle klanten redelijk moet compenseren. Wij verzamelen daarom de gegevens van klanten met een Waerdye- levensverzekering. Vervolgens zullen wij er bij ASR op aandringen om alle klanten met deze verzekering redelijk te compenseren.

Stuur een e-mail aan schikkingasr@consumentenbond.nl, met daarin de volgende gegevens:

  1. Naam, adres, telefoonnummer.
  2. Polisnummer van je Waerdye-levensverzekering.
  3. Ingangsdatum en eventueel einddatum.
  4. Hoogte van de inleg op dit moment of op datum van beëindiging.

De Consumentenbond houd je op de hoogte van de verdere gang van zaken. Mocht ASR niet bereid zijn om klanten redelijk te compenseren, dan zullen wij overwegen om juridische stappen te zetten. Ook dat zullen wij je laten weten.

N.B. Deze actie is niet bedoeld voor andere beleggingsverzekeringen van ASR of beleggingsverzekeringen van andere maatschappijen.

Lees ook:

Nieuw & interessant

  • nieuwsbericht woekerpolissen
    14 jul.

    Woekerpolisdeal Allianz onacceptabel

    De overeenkomst tussen Allianz en enkele claimorganisaties over woekerpolissen, krijgt forse kritiek van de Consumentenbond en Stichting AllianzDINPlanDupe. De Consumentenbond en de stichting vinden de compensatie te mager.

  • Overwinning-woekerpolisgedupeerden-op-Nationale-Nederlanden
    Nieuws  |  23 jun.

    Nationale-Nederlanden-moet betalen voor woekerpolis

    Nationale-Nederlanden moet een klant de kosten voor het afsluiten van zijn woekerpolis terugbetalen. Dankzij deze uitspraak kunnen ook andere gedupeerden compensatie eisen.
  • nieuwsbericht woekerpolissen
    Nieuws  |  31 mei.

    Aandeelhouders aangesproken op woekerpolisaffaire

    Om aandacht te vragen voor het lot van woekerpolisgedupeerden, bezoekt de Consumentenbond op 31 mei en 1 juni de aandeelhoudersvergaderingen van verzekeraars ASR en Nationale-Nederlanden. ‘We vragen aandeelhouders om hun directies de opdracht te geven deze klanten eindelijk recht te doen’, aldus Bart Combée, directeur Consumentenbond.
      1 reactie
  • ontwoekerstappenplan
    12 dec.

    Ontwoekerstappenplan

    Met ons stappenplan kun je zelf bepalen wat je het beste met je woekerpolis kunt doen. Vul de vragen in en ontvang per mail een rapport met alle informatie die voor jou belangrijk is.