icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Hypotheek-Icoon-150

Compenseer mijn woekerpolis!

Wij eisen meer compensatie voor woekerpolissen.     Strijd mee!

Nationale-Nederlanden moet betalen voor woekerpolis

Nieuws | Nationale-Nederlanden moet een klant de kosten voor het afsluiten van zijn woekerpolis terugbetalen. Dat heeft de Commissie van Beroep van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) besloten. Dankzij deze uitspraak kunnen ook andere gedupeerden compensatie eisen.
Kirsten van Loon
Kirsten van Loon

Expert Geld & Verzekering

Gepubliceerd op:  23 juni 2017

Overwinning-woekerpolisgedupeerden-op-Nationale-Nederlanden

Eerste kosten

Wat is er aan de hand? Bij het afsluiten van de woekerpolissen heeft Nationale-Nederlanden niet duidelijk gemaakt dat er kosten werden ingehouden en hoe hoog die waren. Omdat dat niet gebeurd is, mochten de kosten niet in rekening worden gebracht. Nationale-Nederlanden moet deze zogenoemde ‘eerste kosten’ volgens het Kifid terugbetalen.

Deze uitspraak van 22 juni kan grote gevolgen hebben voor Nationale-Nederlanden en andere verzekeraars die woekerpolissen verkochten, want ook andere gedupeerden kunnen nu compensatie eisen.

Collectieve rechtszaak

Deze uitspraak geeft ook de collectieve rechtszaak die Consumentenbond voert tegen Nationale-Nederlanden een flinke steun in de rug. Steun ons en meld je aan voor de actie 'Compenseer ons eerlijk!'. Wij houden je dan op de hoogte van onze vorderingen in de rechtszaak.

Bron: Uitspraak Kifid

Lees meer:

Nieuw & interessant

  • Uitspraak-Kifid-adviesvergoeding-woekerpolis-buitenproportioneel
    Nieuws  |  27 jul.

    ASR moet onduidelijke poliskosten terugbetalen

    De Commissie van Beroep van klachtenloket Kifid oordeelt dat ASR maandelijkse poliskosten moet terugbetalen aan een klant.
  • claimservice-nieuws
    Nieuws  |  11 jul.

    Nieuw machtsblok consumenten van start

    Consumentenbond en ConsumentenClaim bundelen hun krachten. Samen gaan zij de belangen van consumenten in massaclaims behartigen. Ze hebben daarvoor een nieuw bedrijf opgericht onder de naam Consumentenbond Claimservice.
  • nieuwsbericht woekerpolissen

    Woekerpolisdeal Allianz onacceptabel

    De overeenkomst tussen Allianz en enkele claimorganisaties over woekerpolissen, krijgt forse kritiek van de Consumentenbond en Stichting AllianzDINPlanDupe. De Consumentenbond en de stichting vinden de compensatie te mager.

  • ontwoekerstappenplan

    Ontwoekerstappenplan

    Met ons stappenplan kun je zelf bepalen wat je het beste met je woekerpolis kunt doen. Vul de vragen in en ontvang per mail een rapport met alle informatie die voor jou belangrijk is.