icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Hypotheek-Icoon-150

Compenseer mijn woekerpolis!

Wij eisen meer compensatie voor woekerpolissen.     Strijd mee!

Zelf schadevergoeding claimen via Consumentenbond Claimservice

Zelf schade claimen voor je woekerpolis is lastig. De Consumentenbond en claimorganisatie ConsumentenClaim hebben daarom de Consumentenbond Claimservice opgericht.

Barbara van der Est

Barbara van der Est , Expert Geld & Verzekering Bijgewerkt op:21 september 2018

Artikel stichtingen en belangenorganisaties

De woekerpolisaffaire werd in 2006 groot nieuws via tv-programma TROS Radar. Consumenten en claimorganisaties zijn de strijd aangegaan met de verzekeraars, maar helaas is de woekerpolisellende ruim 10 jaar later nog niet voor alle betrokkenen verleden tijd. 

Collectieve compensatieregelingen

Verzekeraars hebben consumenten inmiddels een (te) lage compensatie gegeven voor hun woekerpolis, op grond van de collectieve regelingen van Stichting Verliespolis en Stichting Woekerpolis Claim. Deze stichtingen zijn inmiddels opgeheven. Veel verzekeraars zeggen dat zij al genoeg compensatie hebben betaald voor de woekerpolissen. 

Recht op hogere compensatie

De Consumentenbond vindt dat consumenten recht hebben op een veel hogere compensatie en voert daarom procedures tegen ASR en Nationale-Nederlanden. Claimorganisatie ConsumentenClaim voert op dit moment procedures tegen Aegon, ASR, Nationale-Nederlanden en Reaal. 

Consumentenbond Claimservice

De Consumentenbond en claimorganisatie ConsumentenClaim hebben hun krachten gebundeld om samen de belangen van consumenten in onder meer woekerpolisclaims te behartigen via de Consumentenbond Claimservice. Deze service  gaat de strijd aan met banken en verzekeraars die consumenten duperen en niet eerlijk compenseren.

Heb je een woekerpolis, meld je dan vrijblijvend aan bij de Consumentenbond Claimservice. Je steunt daarmee onze acties. 

No cure, no pay

Deelname aan de Claimservice is gratis. je betaalt op basis van 'no cure, no pay'. Dit houdt in dat je een percentage betaalt over het voor jou behaalde resultaat. Is er geen resultaat, dan kost het niets.

Lees meer:

Nieuw & interessant

  • achmea-woekerpolis-03
    Nieuws  |  26 nov.

    Achmea wil niet praten over schikking woekerpolissen

    ​​​​​​​Achmea wil niet met de Consumentenbond en Vereniging Woekerpolis in gesprek over een compensatieregeling.
  • Uitspraak-Kifid-adviesvergoeding-woekerpolis-buitenproportioneel
    Nieuws  |  27 jul.

    ASR moet onduidelijke poliskosten terugbetalen

    De Commissie van Beroep van klachtenloket Kifid oordeelt dat ASR maandelijkse poliskosten moet terugbetalen aan een klant.
  • nieuwsbericht woekerpolissen

    Woekerpolisdeal Allianz onacceptabel

    De overeenkomst tussen Allianz en enkele claimorganisaties over woekerpolissen, krijgt forse kritiek van de Consumentenbond en Stichting AllianzDINPlanDupe. De Consumentenbond en de stichting vinden de compensatie te mager.

  • ontwoekerstappenplan

    Ontwoekerstappenplan

    Met ons stappenplan kun je zelf bepalen wat je het beste met je woekerpolis kunt doen. Vul de vragen in en ontvang per mail een rapport met alle informatie die voor jou belangrijk is.