icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Hypotheek-Icoon-150

Compenseer mijn woekerpolis!

Wij eisen meer compensatie voor woekerpolissen.     Strijd mee!

Verzekeraars mogen woekerpolisklanten opsporen

Nieuws|Verzekeraars kunnen zich niet meer verschuilen achter de onvindbaarheid van woekerpolisklanten. Zo klaagde Achmea eind 2014 in een brief aan het Ministerie van Financiën dat hij veel woekerpolisklanten niet kon bereiken voor hersteladvies omdat ze waren verhuisd. Uit het antwoord van het ministerie, dat onlangs openbaar werd, staat dat gemeenten persoonsgegevens mogen verstrekken aan een verzekeraar die dit nodig heeft voor de nazorg van woekerpolissen.

Barbara van der Est

Barbara van der Est , Expert Geld & Verzekering Gepubliceerd op:11 augustus 2016

woekerpolis-GBA

Kom in actie

Heb jij een woekerpolis en ben je verhuisd? Geef je nieuwe adres door aan je verzekeraar: je hebt recht op gratis hersteladvies. Van de ruim 7 miljoen mensen met een woekerpolis waren er eind 2015 nog 2,5 miljoen mensen die geen actie hebben ondernomen. De verzekeraar van je woekerpolis moet je benaderen voor compensatie en hersteladvies. Met deze 'standaardcompensatie’ is je probleem nog niet opgelost , omdat de daadwerkelijke schade veel groter is. Je moet dus zorgen dat je van je woekerpolis afkomt én dat je de echte schade claimt. Kom in actie en bekijk jouw opties met het ontwoekerstappenplan.
 

Nieuw & interessant

  • achmea-woekerpolis-03
    Nieuws  |  26 nov.

    Achmea wil niet praten over schikking woekerpolissen

    ​​​​​​​Achmea wil niet met de Consumentenbond en Vereniging Woekerpolis in gesprek over een compensatieregeling.
  • Uitspraak-Kifid-adviesvergoeding-woekerpolis-buitenproportioneel
    Nieuws  |  27 jul.

    ASR moet onduidelijke poliskosten terugbetalen

    De Commissie van Beroep van klachtenloket Kifid oordeelt dat ASR maandelijkse poliskosten moet terugbetalen aan een klant.
  • nieuwsbericht woekerpolissen

    Woekerpolisdeal Allianz onacceptabel

    De overeenkomst tussen Allianz en enkele claimorganisaties over woekerpolissen, krijgt forse kritiek van de Consumentenbond en Stichting AllianzDINPlanDupe. De Consumentenbond en de stichting vinden de compensatie te mager.

  • ontwoekerstappenplan

    Ontwoekerstappenplan

    Met ons stappenplan kun je zelf bepalen wat je het beste met je woekerpolis kunt doen. Vul de vragen in en ontvang per mail een rapport met alle informatie die voor jou belangrijk is.