icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

Reviews van zorgverzekeringen

Lees de ervaringen van andere consumenten met hun zorgverzekering en doe er je voordeel mee.

Schrijf een review
3507 reviews

anoniem

24 januari 2020

ik heb sins dit jaar een nieuwe zorg verzekering bij fbto. nu werk mijn premie 2 x afgeschreven van mij rekening. dit is niet terecht volgens mij, ik heb contact opgenomen en werd van het kastje naar de muur gestuurd. uiteindelijk blijkt dat je vooruit moet betalen maar zij hebben mij niks daar over laten weten. dit staat blijkbaar in de polis (die ik niet heb gelezen om dat het 20 a4tjes zijn met een lettertype voormaat 8). dus ik heb eindelijk iemand aan de telefoon die mij dat wist te vertellen, waarop ik vraag: dus december 2020 hoef ik dus niet meer tebetalen waar op hun zeggen: nee dat moet wel voor januari 2021 . ik ben niet van plan klant te blijven en wil dus ook niet dat ze dit afschrijven. toen ik mijn verhaal had gedaan werd ik heel bod en onvriendelijk teword gestaan. ik vind dit niet eerlijk en onterecht en zal iedereen afraden om een zoorgverzekering af te sluiten bij fbto.


Karin

23 januari 2020

In augustus had mijn 81 jarige moeder acuut hulp nodig bij wassen en aankleden, omdat ze veel pijn had door een inzakkings fractuur van de wervels. Mijn moeder had toen een natura polis, maar na lang rond bellen ( alle gecontacteerde instanties zaten vol) kon er alleen een niet gecontracteerde thuiszorg organisatie mijn moeder helpen, waar wij zeer dankbaar voor waren. Toen begon de ellende, de machtigsaanvraag werd afgekeurd, dit kregen we pas na 2 maanden te horen terwijl men bij het zilveren kruis beweerd de uitslag van de aanvraag binnen 2 weken te laten weten. Weer een nieuwe machtigingsaanvraag gedaan, maar ze vergoeden alleen maar 2 weken zorg voor de goedgekeurde machtiging, klant is dus de dupe. Uiteindelijk leek het geregeld, maar begint de ellende opnieuw met de verlenging. Weer afgekeurd. Klant is afhankelijk van wijkzuster en zilveren kruis. Zwaar gefrustreerd en bang dat mijn moeder gaat stoppen met de zorg omdat het te duur wordt. Nu restitutie polis. Maar helpt dit?


willem

21 januari 2020

al jaren geen enkel probleem en uitstekende service voor verzekerden wonend in het buitenland!


adje prive

20 januari 2020

Grootste troep verzekering, wil je niet eens bij horen, niet klantvriendelijk en NIET aan te reden.


Thecla

20 januari 2020

Slechte service, slechte uitkering! NOOIT Gebruik van maken