icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van Promovendum zorgverzekering


Promovendum zorgverzekering

Totaalscore

25 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Afhandeling betaling
  • Prijs-kwaliteit
25 reviews

Bob

9 oktober 2018

Slechte verzekering, 9 van 10 declaraties wordt niet vergoed. Dus oogheelkundige zorg wordt vergoed, alleen niet het bezoek aan de oogarts en de medicatie voor een groot deel ook niet, wat wel werd vergoed waren de antibiotica druppels en dat koste ze € 5,00 en de overige bijna € 200,00 kon ik zelf betalen. Toen ik de medicatie ook nodig was in het buitenland moest ik eerst van de oogarts in Nederland een recept regelen en daarna kon ik de medicatie ophalen in het buitenland. Echter op de bon hadden ze, in het buitenland, een foute omschrijving staan en kreeg ik niets vergoed, ondanks het feit dat het recept met de juiste omschrijving erbij zat. Weer meer dan € 60,00 voor mijn rekening. Als je rekening uit het buitenland wil declareren dan kun je deze niet inscannen en mailen nee alles moest nog per post. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Mijn advies betaal € 2,00 meer per maand en dan heb je een verzekeraar die dit allemaal wel vergoed.


G.L.

12 september 2018

ik heb Promovendum als zorgverzekeraar, nu heb ik een aangepaste stoel nodig. Medipoint heeft mij positief bevonden maar Promovendum gaat op de stoel van de arts zitten. Wat een rot verzekeraar, ik zet dit verhaal waar ik het maar kan. G.Lakerveld


Benito

5 januari 2018

promovendum heeft geen overte opgestuurd/Gmaild met daarin de informatie over de verhoging 2018 terwijl ze dat wel verplicht zijn om te doen waardoor ik geen keus heb kunnen maken of ik wil overstappen of niet en tot mijn verbazing hebben ze mijn premie voor 2018 verhoogd zonder mij op de hoogte te stellen waardoor ik nu volgens promovendum hieraan vast zit omdat je voor 1 januari 2018 een keuze had moeten maken Promovendum geeft toe dat ze die hebben gemaakt maar willen mij niet te gemoedt komen en ik neem hier natuurlijk geen genoegen mee zijn er meer mensen die dit probleem ook hebben want dit is misleiding


Promovendum - top in NL, waardeloos in buitenland

21 december 2017

In Nederland is de zorg super. Declaraties worden snel afgehandeld, goede klantenservice. Snelle reactie op mail. Echter, zodra je in het buitenland zorg nodig hebt, moet je telefonisch contact met de alarmcentrale van Promovendum opnemen, waarna je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Ook werd ik meerdere malen gevraagd dezelfde informatie te verstrekken. Daarnaast heeft mijn zorgverlener eens direct bij Promovendum een rekening gedeclareerd, waarvan ik vervolgens een mail van de alarm centrale kreeg voor welk probleem ik de zorgverlener heb gezien en of het probleem al bij Promovendum bekend was... Tussen het aanmaken van het dosier (1,5 maanden geleden) en die mail is mij duizenden euro's voor dit probleem vergoedt, zou het dan bekend zijn? Daarnaast kreeg ik op een aantal mails aan de alarm centrale geen antwoord of enkel "gaat het al wat beter?", zonder enige toezegging van vergoeding voor de gemaakte/nog te maken zorgkosten. Kortom: chaos en geen interne communicatie.


Eric

14 november 2017

Nieuwe zorgpremie ontvangen voor 2018. Per saldo Euro 7,-- stijging per maand. Geen "provendumkorting" meer. Als argument "nog iets goedkoper dan de concurrentie", dus premie is niet gebaseerd op kosten maar op premie vergelijk concurrenten. De studenten verzekering voor mijn dochter stijgt met Euro 11,50 per maand. Niets over gecommuniceerd, niets wat de stijging veroorzaakt. Gezien hun doelgroep lijkt het mij stug dat ze veel meer zorgkosten hebben dan in het verleden. Volgens mij verwisselen ze ook van eigenaar, zijn u een echte verzekeringsmaatschappij, gericht op meer inkomsten. Zeer slecht en onbetrouwbaar.