Reclame T-Mobile 'onbeperkt alles' te beperkt

T-Mobile gebruikt in zijn reclames de term 'onbeperkt alles' onterecht, vindt de Consumentenbond. Het mobiel internet van deze voordeelbundel is wel degelijk beperkt en consumenten kunnen 'onbeperkt bellen en sms' alleen bij de dure abonnementen aanschaffen. De Consumentenbond wil dat T-Mobile de reclame aanpast en heeft een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie.

onbeperkt allesIn de betreffende reclame-uitingen spreekt T-Mobile met grote letters over 'onbeperkt alles, internet, bellen & sms', om dit vervolgens in de kleine lettertjes te ontkrachten. De Consumentenbond vindt dat een aanbieder zo groot 'onbeperkt' in een reclame dan niet mag gebruiken.

Bart Combée, directeur Consumentenbond: 'Door het woord 'onbeperkt' te gebruiken, zet T-Mobile consumenten op het verkeerde been. Met hele kleine letters zetten ze onderaan de advertentie dat ze de internetsnelheid na het overschrijden van de bundel terugbrengen van 3,6 of 14,4 Mbps naar 64 Kbps, terwijl maar heel weinig mensen weten wat zo'n lage snelheid nu eigenlijk betekent. Je kan dan bijvoorbeeld geen Youtube-filmpjes meer bekijken en sommige sites laden erg traag. Dus het is wel degelijk beperkt.'

Video: mening van consumenten

Begin september startte T-Mobile een abri reclamecampagne met grote letters 'onbeperkt alles, internet, bellen & sms' en ook op zijn website verkoopt T-Mobile bundels onder de naam 'onbeperkt alles'. Naar aanleiding daarvan vroeg de Consumentenbond aan mensen op straat wat zij onder 'onbeperkt alles' verstaan. Van de 14 mensen vonden 12 de term 'onbeperkt bellen en sms' kloppen, maar slechts 3 mensen vonden 'onbeperkt internet' terecht gebruikt. Bekijk deze video


Deel bericht via:
Print
  • 77

    77 personen vinden dit leuk!

  • 193

    193 personen vinden dit niet leuk!

Alle reacties (25)

  • De hoos aan hoge rekeningen komt er nu aan, zie klachtenkompas.nl. Reageer op deze reactie
  • En je straks weer afvragen waarom de jeugd zich zo in de schulden kunnen steken? Reageer op deze reactie
  • De reden is hier toch duidelijk; misleidende reclame en ze komen er de 2e maand pas achter dat ze de kleine letertjes hadden moeten lezen. Geef ze dan ook een advies om die ' passende' oplossingen van T-Mobile te woord te staan. Reageer op deze reactie
  • @Bats Daar is geen standaardantwoord op omdat de reden per geval kan verschillen. Wettelijk gezien geldt dat de betalingsverplichting (onder protest een voorbehoud verdere rechten) nagekomen moet worden totdat de zaak duidelijk is. Leden kunnen ook bellen voor persoonlijk advies. (070) 445 45 45. Reageer op deze reactie
  • Hambon, je weet toch wel wat een aanmaning is? Reageer op deze reactie
  • Als je bij t-mobile door je datalimiet bent kun je wel doorgaan met internetten op een lagere snelheid, zonder extra kosten. Bij de kpn kun niet eens verder gaan, je bent afgesloten. Heb je nog tegoed op de sim en je gaat door, dan betaal het telefoontarief en je bent snel door je tegoed heen. Dat noem ik geoorloofde diefstal. Geef mij t-mobile maar, dat is toch maar goedkoper. Reageer op deze reactie
  • Zegt de Consumentenbond ook even wat de mensen op klachtenkompas.nl met aanmaningen van €200 tot €516 per maand moeten doen? Reageer op deze reactie
  • Inderdaad sneaky wat T-Mobile hier doet. Quote van hun site:- Voor € 5,08 kun je de snelheid van je internet resetten als je bundel op is.- Je kunt per maand onbeperkt de snelheid van je internet resetten, hier zit dus geen maximaal aantal keer aan verbonden.- Je krijgt na je reset weer net zoveel MB als je in je oorspronkelijke bundel had zitten.- Het aantal MB dat je na de reset ontvangt, is geldig voor de rest van jouw factuurmaand.Tsja, onbeperkt dus voor veel meer geld ...Je moet overigens altijd bij alle aanbieders van om het even wat goed opletten wat er in al die kleine lettertjes staat of bij die zgn ´sterretjes´. Reageer op deze reactie
  • Hup direct aanpakken. Moet veel meer en veel harder met eventuele claims. Meer publiciteit hierover naar alle consumenten. Voed je kinderen zo op dat ze snel begrijpen dat ze in de mailing worden genomen én wat ze eraan kunnen doen. Reageer op deze reactie
  • Ik ben pas overgegaan van symonly naar een internetabb met toestel etc 1e jaar voor de helft en ik betaal 4,95 voor onbeperkt internet!!!! Dat bestaat dus niet want ik ga na x mb over na langzaam internet, dat is mij bij het afsluiten van mijn nieuwe tel/internetabb nooit verteld, dus als ze nu wederom adverteren met onbeperkt dan geloof ik daar zeker geen snars van. Reageer op deze reactie
  • T-Mobiele onbeperkt nou mooi niet,in 2005 en 2008 was ik ook al eens in Frankrijk Lourdes.ik was daar vanaf 15 t/m 20 september 2012 en tot mijn verbazing kon ik geen smsjes naar Nederland sturen,wat ik ook probeerde het lukte mijn niet,ik kon ze wel ontvangen.Een andere echtpaar hadden dit ook,we konden wel bellen..Dit klopt toch niet, en het valt me vreselijk tegen van ze dat ze onbeperkt naar beperkt zijn gegaan en de advertentie klopt voor geen meter en daar sluit ik mij bij alle anderen aan Reageer op deze reactie
  • Het is ronduit schandalig dat een normaal Nederlands woord met een duidelijke betekenis door T-Mobile zomaar wordt aangepast in betekenis... Wat is er dan tegenwoordig nog te vertrouwen???Ik ben nu nog klant bij KPN tot december maar ik ga daar niet mee verder. Niet met die walgelijke nieuwe (lease)abonnementsvoorwaarden! Dus zat ik te denken aan T-Mobile omdat ik toch door mijn woongebied gebonden ben aan óf KPN óf T-Mobile.Nu heb ik op de site van T-Mobile gekeken naar een abonnement die mij bevalt, maar wat mij opvalt is dat ze enigszins wel vermelden dat er een beperking zit in dat onbeperkte internet van hun (alhoewel ik het dan nog steeds misleidend vind) maar ze geven nergens aan waar die beperking in zit!!!Ik quote: " Is je datategoed op, dan wordt je internetsnelheid verlaagd naar 64 Kbps, maar kun je blijven internetten." Ik vind dat T-Mobile duidelijker moet aangeven hoe groot die datategoed is bij hun "Onbeperkte internet"!!! Reageer op deze reactie
  • Vorig jaar had ik bijna een 'onbeperkt' contract afgesloten.Ik las gelukkig tijdig de kleine lettertjes en confronteerde de klantenservice (mooi woord, jammer dat T Mobile niet begrijpt wat dit betekent) met de beperkte datagebruik van het 'onbeperkte' contract. Zijn antwoord was duidelijk: het is wel degelijkeen onbeperkt contract, want je kunt het voor € 5,00 per maand onbeperkt maken. Toen was het mij duidelijk dat deze provider wel heel creatief omgaat met regeltjes en teksten, maar uitsluitend in hun eigen voordeel. Voor mij geen T Mobile. Nu niet, nooit niet!!! Reageer op deze reactie
  • Tmobile heeft er altijd al een kleine lettertjes zaak van gemaakt.Neem haar nieuwe iSmart abonnementen "ja meneer u mag nu uw bel tegoed 2mnd menemen" Das een vooruitgang voor u!!En de conclusie na heel wat zoek werk in de voorwaarde treft men zeer kleiner obscure letters die zeggen dat je telkens start met je nieuwe Bundel! DIEFSTAL !!Koop je boodschappen en open je altijd de nieuwste producten en dan afvragen waarom spullen toch bederven..Zucht T-mobile wat doe je er aan!!! Ik ben blij lid te zijn van de Cbond tenminste iemand die z'n mond open doet ! Reageer op deze reactie
  • Het is net de omgedraaide wereld, terwijl de mobiele internetverbindingen steeds sneller worden, gaan de aanbieders hier het gebruik en ook de snelheid steeds meer beperken. Niet slim als je er vanuit gaat deze technologie van essentieel belang is voor de verdere ontwikkeling van onze economie. Reageer op deze reactie
  • Bij T mobile betaal ik elke maand voor 150 eenheden op mijn I smart 150 abonnement Het is altijd zo geweest dat er wordt aangevuld tot maximaal 300 eenheden, met andere worden als je niet zo veel belt neem dikwijls eenheden van de andere maand mee. Nu een aantal malen gewoon niet voldoende aangevuld terwijl ik wel gewoon betaal voor 150 eenheden. gebeld met en geklaagd bij T mobile , en die geven als antwoordt dat geld niet meer en wat je bewaard ben je kwijt. Al met al het is schandalig om maar niet te spreken over diefstal.Ruud van Gent Reageer op deze reactie
  • Mijn 2-jarig abonnement was deze maand afgelopen. Omdat ik zeer tevreden was met T-Mobile wilde ik mijn contract verlengen. Bellen en SMSen doe ik bijna niet, daarom heb ik gekozen voor de kleinste SIM-only belbundel. Hier zit standaard Internet bij, maar volgens de klantenservice maar beperkte snelheid en een datalimiet.Als ik naast de bundel een data-bundel nam, kon ik onbeperkt tegen de hoogste snelheid Internet blijven gebruiken zoals de 2 jaar ervoor. Gisteren kreeg ik een SMS dat mijn databundel op was en dat de snelheid teruggeschroefd zou worden naar 64K.Ik heb meteen de klantenservice gebeld en nou blijken ze mij een databundel van 250MB te hebben aangesmeerd.Mevrouw deed pissig toen ik zei dat dat mij niet verteld was toen ik het abonnement afsloot en zei: Geen enkele provider doet dat nog. Ze heeft het gesprek vervolgens beëindigd.Ineens ben ik helemaal niet meer zo gelukkig met T-Mobile! Ik voel mij misleid!Gelukkig zit ik deze keer maar een jaar aan ze vast. Reageer op deze reactie
  • Naast de misleidende reclame hebben ze mij ook een brief gestuurd waarbij ze aangaven dat ik teveel data gebruikte en ik daarom een ander abonnement moest nemen. Dit in tegenstrijd met het verhaal dat ze de snelheid zullen beperken.Bij de vraag hoeveel ik dan verbruikt heb en met welke hoeveelheid dit is vergeleken kunnen en willen ze geen antwoord geven.Daarnaast hanteren ze dus ook blijbaar een Fair User Policy terwijl ze hier altijd over hebben geroepen dit niet te hanteren en zich daarmee ook onderscheiden van de concurrenten. Klantgevoel en oprecht zaken doen is wederom weer ver te zoeken bij dit bedrijf !!! Reageer op deze reactie
  • Niet alleen het internet in niet onbeperkt. Mijn iSmart200 abonnement zou onbeperkt sms hebben, maar dit is ook beperkt tot maximaal 2500.. Méér dan genoeg voor mij, maar niet onbeperkt.. Reageer op deze reactie
  • Wij hebben tevens een nieuw abonnement afgesloten en de snelheid beperking is mij niet opgevallen in de voorwaarden. Slechte voorlichting van T mobile. Van mij krijgen ze minpunten. Dennis Reageer op deze reactie

Uw reactie:

* deze velden zijn verplicht

Aantal gebruikte tekens: 0 /1000

Voeg bestanden of filmpje toe

Lees onze privacyverklaring en gebruikersvoorwaarden website