Schade claimen via Consumentenbond Claimservice
Barbara van der Est Expert Geld & VerzekeringBijgewerkt op:5 december 2023
De woekerpolisaffaire werd in 2006 groot nieuws dankzij tv-programma TROS Radar. Consumenten en claimorganisaties zijn sindsdien de strijd aangegaan met de verzekeraars. Helaas is is de woekerpolisaffaire ruim 10 jaar later nog alijd niet voorbij.
Collectieve compensatieregelingen
Verzekeraars hebben consumenten een (te) lage compensatie gegeven op grond van de collectieve regelingen van Stichting Verliespolis en Stichting Woekerpolis Claim. Deze stichtingen zijn inmiddels opgeheven. Veel verzekeraars zeggen dat zij al genoeg compensatie hebben betaald voor de woekerpolissen.
Recht op hogere compensatie
De Consumentenbond vindt dat consumenten recht hebben op een veel hogere compensatie en voerde daarom procedures tegen ASR en Nationale-Nederlanden. Met a.s.r. (inclusief Aegon) werd in november 2023 een overeenkomst bereikt. Eerder sloten we al een deal met Allianz. Claimorganisatie ConsumentenClaim voert op dit moment procedures tegen Achmea, Nationale-Nederlanden en Reaal.
Consumentenbond Claimservice
De Consumentenbond en claimorganisatie ConsumentenClaim hebben hun krachten gebundeld om samen de belangen van consumenten in onder meer woekerpolisclaims te behartigen via de Consumentenbond Claimservice. Deze service gaat de strijd aan met banken en verzekeraars die consumenten duperen en niet eerlijk compenseren.
Heb je een woekerpolis, meld je dan vrijblijvend aan bij de Consumentenbond Claimservice. Je steunt daarmee onze acties.
No cure, no pay
Deelname aan de Claimservice is gratis. je betaalt op basis van 'no cure, no pay'. Dit houdt in dat je een percentage betaalt over het voor jou behaalde resultaat. Is er geen resultaat, dan kost het niets.