icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Gratis eerste hulp bij juridische vragen

Nieuws
|
Wat doe je als je per ongeluk geld hebt overgeboekt naar de verkeerde rekening of als een huishoudelijk apparaat net na de garantietermijn kapot gaat? Dagelijks bellen meer dan 100 consumenten de Consumentenbond met dit soort vragen. Vanaf 1 november 2011 kan iedereen ook terecht op de website van de Consumentenbond voor gratis online 'eerste hulp bij juridische vragen'.

   Gepubliceerd op:1 november 2011

thumbsitebericht-juridisch-advies

sitebericht-juridisch-adviesDe online eerste hulp geeft antwoord op de meest voorkomende vragen op het gebied van consumentenrecht en financieel recht. Daarnaast kunnen consumenten voorbeeldbrieven downloaden, die ze bijvoorbeeld kunnen sturen aan een schilder die slecht werk heeft geleverd of aan hun energieleverancier als ze het niet eens zijn met de jaarafrekening.

Consumenten kunnen met hun vragen ook bellen naar 070-445 45 45 (voor leden gratis, niet-leden betalen €5).

Ga direct naar het gedeelte Juridisch Advies.

Samenwerking

De Consumentenbond gaat leden die er zelf niet uitkomen met een leverancier of winkelier verder helpen. De bond onderzoekt de haalbaarheid van het geschil bij een juridische procedure en stelt indien nodig een schriftelijk bezwaar op. De Consumentenbond werkt hierbij samen met JuroFoon.