icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Lidmaatschap of abonnement opzeggen

Wij vinden het jammer dat je jouw lidmaatschap of abonnement wilt opzeggen. 

Bijgewerkt op: 7 maart 2022

Lidmaatschap Consumentenbond opzeggen

Dankzij jouw steun

Mede dankzij jouw steun houden wij al 70 jaar bedrijven scherp en pakken we misstanden aan. Want waar je als individuele consument vaak machteloos staat, kunnen we met elkaar een vuist maken en wél iets bereiken.

Je kunt ook je lidmaatschap wijzigen

Wist je dat we verschillende lidmaatschappen hebben? We hebben 4 'smaken'. Zoals een pakket voor alle producttests, waarmee je ook producten kunt vergelijken. En een pakket waarmee je financiële en juridische hulp kunt krijgen. Wellicht past een ander pakket bij jou.

Je kunt trouwens je lidmaatschap zowel online als telefonisch wijzigen.

Bekijk al onze lidmaatschappen

Je lidmaatschap opzeggen

Als er bij de andere lidmaatschapspakketten ook niets naar je smaak is, kun je opzeggen. Dat is eenvoudig en kan online, telefonisch of per brief.

Let op: bekijk voor het opzeggen eerst de voorwaarden lidmaatschap of abonnement opzeggen

Opzegbevestiging

Nadat je de gegevens hebt opgeslagen, worden de wijzigingen verwerkt. Zeg je online op, dan krijg je binnen 7 werkdagen een bevestigingsmail.

Heb je telefonisch of per brief opgezegd dan krijg je binnen 2 weken een bevestiging. Heb je geen bevestiging ontvangen, neem dan contact op met de Klantenservice.

Je kunt ook online controleren of de beëindiging goed is doorgevoerd.

Voorwaarden opzeggen lidmaatschap of abonnement

Lidmaatschap

  • Al onze lidmaatschappen (Basislidmaatschap, Kies & Koop, Geld & Recht en Volledig & Vertrouwd) kun je per maand opzeggen. 
  • Je lidmaatschap stopt 1 kalendermaand nadat wij je opzegging hebben ontvangen. Je kunt ook de opzegging later in laten gaan. 
  • Heb je 1 jaar vooruit betaald? Dan vervalt je korting. Je betaalt dan het reguliere maandtarief voor de maanden dat je lid bent geweest. 

Abonnement

  • Een abonnement op een tijdschrift of boek geldt voor de duur van 1 jaar. Na de eerste contractperiode gaat het abonnement, tenzij je opzegt, over in een maandelijks opzegbaar abonnement voor onbepaalde tijd.
  • Je abonnement stopt 1 kalendermaand nadat wij je opzegging hebben ontvangen. Je kunt ook de opzegging later in laten gaan. 
  • Heb je (ook) betaald voor de periode na het ingaan van je opzegging? Dan storten wij het bedrag binnen 14 dagen terug. Dat doen we zodra we je opzegging hebben ontvangen. 
  • Tijdschriften via de Online Reader zijn toegankelijk zolang je een abonnement of lidmaatschap hebt. Heb je een abonnement op bijvoorbeeld de Gezondgids en zeg je die op? Dan kun je de Gezondgids niet meer online lezen. Zeg je het lidmaatschap op waarmee je recht had op de papieren Consumentengids of de digitale variant? Dan is het ook niet meer mogelijk om de Consumentengids online te lezen.