icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in


2020

27 februari 2020

Kamer via hotel vaak goedkoper dan via boekingssite

Consumenten die zoeken naar een goedkope hotelkamer doen er goed aan om verder te kijken dan boekingsites. Hotels bieden hun kamers regelmatig goedkoper aan via hun eigen site. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

25 februari 2020

Niet alle vegaburgers vallen in de smaak

Zowel qua smaak als op het gebied van gezondheid zitten er grote verschillen tussen vegetarische hamburgers. Dat blijkt uit een test van de Consumentenbond naar 16 van deze vleesvervangers.

24 februari 2020

Jumbo goedkoopst, maar niet overal

Jumbo is de goedkoopste supermarkt voor A-merken blijkt uit een prijspeiling van de Consumentenbond. Maar de lage prijzen gelden slechts in 16% van alle Jumbo-winkels. Andere filialen hanteren soms flink hogere prijzen.

24 februari 2020

Veel onveilige producten bij webwinkels buiten EU

Online shoppen bij webwinkels buiten de EU levert onverantwoorde risico’s op. Dat blijkt uit onze steekproef. Twee derde producten zou niet in de winkel mogen liggen.

17 februari 2020

Ticketaanbieders gaan servicekosten terugbetalen

Ticketaanbieders betalen voortaan ook de servicekosten terug als een evenement is verschoven of afgelast. Daarmee geeft de branche gehoor aan de oproep die de Consumentenbond vorig jaar deed.

6 februari 2020

Fabrikanten moeten stoppen met misleidende suikerclaims

De Consumentenbond roept fabrikanten op te stoppen met misleidende suikerclaims op hun producten. Die verdoezelen de toegevoegde suikers, waardoor producten gezonder lijken dan ze in werkelijkheid zijn.

4 februari 2020

Fabrikanten laks met veiligheid slimme apparaten

Fabrikanten van slimme apparaten hebben onvoldoende oog voor de veiligheid van hun producten. Dat schrijft de Consumentenbond in een rapport.

3 februari 2020

Consumentenbond vraagt inspectie opnieuw om boete Ryanair

De Consumentenbond heeft in een hoorzitting bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) opnieuw toegelicht waarom Ryanair een boete moet krijgen voor het ontduiken van de compensatieregels.

30 januari 2020

Helft premies autoverzekeringen gestegen

Bijna de helft van de autobezitters kreeg het afgelopen jaar een hogere premie voorgeschoteld door zijn autoverzekeraar. Dat blijkt uit een panelonderzoek van de Consumentenbond onder 4000 autobezitters.

28 januari 2020

Consumentenbond lanceert Privacymeter

De Consumentenbond lanceert een Privacymeter voor online diensten. Hiermee kunnen consumenten in één oogopslag zien of een aanbieder zich aan de privacyregels houdt.

20 januari 2020

Consumentenbond bemiddelt bij schadevergoeding CBR

De Consumentenbond gaat automobilisten helpen bij het krijgen van een schadevergoeding van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR).

17 januari 2020

Teleurstelling uitspraak boeterente Delta Lloyd

Vereniging Eigen Huis en de Consumentenbond spanden de rechtszaak aan tegen Delta Lloyd/NN. Boeterentes werden onredelijk berekend aan klanten die hun hypotheek oversloten voor juli 2016. De rechter wees een collectieve vordering af.

14 januari 2020

Consumentenbond luidt noodklok om illegale datahandel

De autoriteiten moeten snel in actie komen om de illegale handel in data tegen te gaan. Die oproep doen de Consumentenbond en 23 andere consumentenorganisaties over de hele wereld.

9 januari 2020

INRetail verzwakt positie consumenten in woonmarkt

INRetail, de brancheorganisatie voor wonen, heeft de positie van consumenten in die markt flink verzwakt door zich terug te trekken uit de Geschillencommissie Wonen. Dat vindt de Consumentenbond. INRetail begon een eigen geschilleninstantie, maar de voorwaarden daarvan zijn aanzienlijk slechter voor consumenten.

7 januari 2020

Verzekering via reisorganisatie vaak ongunstig

De Consumentenbond adviseert reizigers niet klakkeloos de reis- en annuleringsverzekering aan te vinken die luchtvaartmaatschappijen of reisbureaus aanbieden. De dekking valt vaak tegen en de voorwaarden zijn onduidelijk.

3 januari 2020

Online opzeggen vaak moeilijk gemaakt

Bedrijven maken het vaak te moeilijk om online accounts of abonnementen op te zeggen. Dat stelt de Consumentenbond, die het opzeggemak van 125 populaire diensten onder de loep nam.

2019

20 december 2019

Consumentenbond vreest invoering negatieve spaarrente

Banken bereiden zich voor om negatieve spaarrente in te kunnen voeren. Dat concludeert de Consumentenbond nadat Centraal Beheer klanten waarschuwde voor een rente van 0% of lager. Ook ABN Amro maakt met een aanpassing van de algemene voorwaarden de weg vrij voor een negatieve rente.

18 december 2019

Telecomaanbieders schikken in zaak over ‘gratis’ mobieltjes

De Consumentenbond en ConsumentenClaim hebben op hoofdlijnen overeenstemming bereikt met KPN, T-Mobile, Tele2 en Vodafone over een tegemoetkoming voor verkochte abonnementen met ‘gratis’ mobiele telefoons.

9 december 2019

Succes: Rabo verlaagt automatisch risico-rente

De Rabobank past als eerste grote bank de risico-opslagen op zijn hypotheken aan, zonder dat de klant er om hoeft te vragen. De Consumentenbond roept andere banken op snel te volgen.

4 december 2019

Banken compenseer slachtoffers phishing ruimhartiger

De Consumentenbond roept banken op schade door (oplichting via) phishing ruimhartiger te compenseren. Veel banken vinden dat consumenten oplettender moeten zijn, maar de trucs van oplichters worden juist steeds geraffineerder.


Zoek binnen de website

Vul een zoekterm in