Betaalrekening
Bij iedere bank kun je een betaalrekening openen. Maar waar moet je op letten bij het afsluiten en wat maakt de ene bank beter dan de andere? Wij geven je advies over waar jij het beste je nieuwe rekening kunt openen.
Nieuw & interessant
- Nieuws | 20 feb.
Klarna beschermt klant onvoldoende tegen identiteitsfraude
Klantenaccounts van de betaalservice Klarna kunnen worden misbruikt door derden. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. - Nieuws | 9 feb.
Bunq voert naam-nummercontrole in na kritiek Consumentenbond
Bunq bank werkt sinds kort met naam-nummercontrole. De Consumentenbond riep Bunq in januari 2021 op om consumenten beter te beschermen tegen oplichting en is blij dat de bank deze veiligheidsmaatregel snel heeft ingevoerd. - 29 sep.
Spoedoverboekingen
Overboekingen tussen klanten van de meeste Nederlandse banken staan binnen 5 seconden op de rekening van de ontvanger. Toch is een spoedoverboeking soms nog nodig. Wanneer kies je daarvoor en wat zijn de kosten? - 17 sep.
Wwft en (her)identificatie
Financiële instellingen vragen hun klanten zich opnieuw te identificeren. Wat mogen ze wel en niet vragen? - 11 sep.
Opnieuw identificeren bij Knab
Knab vraagt al zijn klanten om zich binnen 4 weken te identificeren via de Knab-app. Waarom is dit noodzakelijk en wat moet je doen als je geen mobiel bankieren hebt? - 22 sep.
Over onze dienstverlening
De Consumentenbond onderzoekt regelmatig de kosten van betaalrekeningen en -pakketten. Hoe onderzoeken en vergelijken we de kosten?
Hulp nodig of vragen?
Moet je een speciaal hoesje gebruiken om je chip voor contactloos betalen af te schermen? En zijn er speciale betaalrekeningen voor kinderen?
Stel je vraag op het forum of deel je ervaring.