icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Rechten bij aankoop

Wat zijn je rechten als je een product koopt in een (online) winkel, aan de telefoon of op straat? En hoe zit het met de wettelijke bedenktijd bij aankoop? Lees wat je kunt doen.

Consumentenrecht

Prijs en aanbetaling

Online en telefonische aankopen

Abonnement en lidmaatschap

Levertijd bestelling

Als je iets hebt gekocht en je hebt een levertijd afgesproken, moet de leverancier zich aan deze afspraak houden. Weet wat zijn plichten en jouw rechten zijn als de levertijd wordt overschreden.

Lees meer over levertijd

Spijt van aankoop

Koop is koop. Als je iets in een winkel hebt gekocht, is het wettelijk gezien zo. Ga in gesprek met de winkelier en kijk of je er samen uit komt als je spijt hebt van een aankoop. Als je je aankoop online, telefonisch of aan de deur doet, geldt er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

Lees meer over spijt van je aankoop

Overig

Spoeddienst

Soms rekenen spoeddiensten oneerlijke prijzen. Wat kun je doen als je door een spoeddienst wordt afgezet?

Lees meer over spoeddienst

Schade door een onveilig product

Bij schade kun je de verkoper of fabrikant van het product aansprakelijk stellen. Dit is wel afhankelijk van het soort schade en de kosten.

Lees meer over schade

We begeleiden je naar een oplossing

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn 3 manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. 1. Stuur een brief

  2. 2. Bel onze expert

  3. 3. Bemiddeling