Rechten bij aankoop
Wat zijn je rechten wanneer je een product koopt in een (online) winkel, aan de telefoon of op straat? En hoe zit het met de wettelijke bedenktijd bij aankoop? Lees wat je kunt doen.
Consumentenrecht
Prijs en aanbetaling
Online en telefonische aankopen
Abonnement en lidmaatschap
Vind jij het ook belangrijk dat wij opkomen voor jouw rechten?
Steun ons en word lid! Uiteraard ontvang je met een lidmaatschap veel meer voordelen. Bijvoorbeeld juridische hulp bij consumentenproblemen.
Levertijd bestelling
Als je iets hebt gekocht en je hebt een levertijd afgesproken, moet de leverancier zich aan deze afspraak houden. Weet wat zijn plichten en jouw rechten zijn als de levertijd wordt overschreden.
Spijt van aankoop
Als je iets in een winkel hebt gekocht is het wettelijk gezien zo: koop is koop. Ga in gesprek met de winkelier en kijk of je er samen uit kunt komen als je spijt hebt van een aankoop. Als je je aankoop online, telefonisch of aan de deur hebt gedaan geldt er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.
Artikelen binnen Rechten bij aankoop
Alle artikelenWe begeleiden je naar een oplossing
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn 4 manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.