icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Header bemiddeling.jpg

Bemiddeling

Problemen met een verkoper? Je gelijk halen kan soms flink tegenvallen. Onze juridisch experts zitten voor je klaar om te bemiddelen.

Meld je aan

Wanneer kunnen we voor je bemiddelen?

Valt jouw probleem onder het consumentenrecht? Dan kunnen we voor je bemiddelen. We helpen je bijvoorbeeld bij:

  • Problemen met een kapot product
  • Recht op bedenktijd bij aankoop
  • Aankoop op basis van onjuiste informatie
  • Verkoper die afspraken van een contract niet nakomt
  • Klacht over een factuur
  • Problemen met je energiecontract

Twijfel je of je in aanmerking komt voor Bemiddeling? Bel 070 - 445 45 45 om jouw probleem met een juridisch expert te bespreken.

 

Meld je aan voor bemiddeling

  • Gebruikstips_afwijzingclaim

    Hoe werkt het?

    1. Meld je aan, stuur relevante stukken en betaal met iDeal.
    2. De expert bekijkt jouw aanmelding en neemt telefonisch contact met je op.
    3. In overleg met de expert bepaal je het doel en je kiest of je bemiddeling wilt starten.
    4. De expert neemt namens jou contact op met bedrijf.
    5. Je wordt op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen.
  • betaalrekening

    Wat kost het?

    Bemiddeling kost €200. Ben je lid? Dan betaal je €180.*

    * Zie je af van bemiddeling? Geen probleem. We geven je dan advies op basis van je toegestuurde stukken. Hiervoor betaal je €20. De rest van het bedrag storten we terug.

Ervaringen dienst Bemiddeling

  • Zonder overleg andere zonwering ontvangen

    Een klant bestelt een overkapping en zonwering met een totale waarde van €11.750. Helaas kan de zonwering niet worden geleverd vanwege bepaalde afmetingen en kenmerken.

    Een duurder model zonder extra kosten

    Zonder overleg met de klant wordt er een ander model bezorgd. Het bedrijf vond dit, zo bleek later, een goede service, omdat dit model duurder is. En er zijn geen extra kosten in rekening gebracht.

    Zonwering past niet

    Pas tijdens de montage komt de klant erachter dat het om een ander model gaat dan hij had besteld. Bovendien past dit model ook niet. De klant wil in overleg met het bedrijf een passende zonwering uitzoeken. Maar dit blijkt erg lastig. De klant schakelt ons in nadat het bedrijf al weken niet meer reageert.

    Aankoopbedrag terug

    Na onze bemiddeling besluit het bedrijf de zonwering op te halen en de klant het aankoopbedrag van €2105 terug te betalen.

  • Verkleurde gevelbedekking

    Een klant kocht in 2017 grijze, kunststof gevelbedekking voor zijn woning. Binnen een jaar is de gevelbedekking grotendeels verkleurd naar wit. De verkoper schakelt de fabrikant in. Na discussie over garantie komt de fabrikant met een oplossing. Er wordt een nieuwe coating ontwikkeld en getest.

    Gevelbedekking geverfd

    Na maanden komt er een lokale schilder langs die verf van de bouwmarkt aanbrengt op de gevelbedekking. Dat was natuurlijk niet de bedoeling. Na meer dan een jaar is het geduld van de klant op en schakelt hij ons in.

    Vergoeding materiaalkosten

    De gevelbedekking had vervangen moeten worden, maar de verkoper kon deze niet meer leveren. De verkoper biedt aan om de materiaalkosten van €4509 te vergoeden. De klant is het hier niet mee eens. Het verwijderen en plaatsen van nieuwe gevelbedekking kost rond de €9000.

    Het bedrijf gaat dan opnieuw met ons in discussie over het ontstaan van de klacht en installatiekosten.

    Schikkingsvoorstel

    Enkele maanden en vele e-mails later gaat het bedrijf akkoord met een schikkingsvoorstel. Het bedrijf betaalt €10.122. De klant is zeer tevreden met dit resultaat.

We begeleiden je naar een oplossing

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn 4 manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. 1. Meld je klacht bij het bedrijf
  2. 2. Stuur een juridische brief of e-mail
  3. 3. Bel onze juridisch expert
  4. 4. Laat ons voor je bemiddelen
header-wordlid.jpg

Word lid en krijg direct juridisch advies

Wil je juridisch advies en financiële tips? Word lid en we helpen je meteen. Het lidmaatschap is maandelijks opzegbaar en er is geen wachttijd voor nieuwe leden.

Word lid