icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Juridische procedure

Hoe start je een juridische procedure wanneer je klacht niet naar tevredenheid is opgelost? Wat zijn je rechten bij faillissement van een bedrijf of als je bent misleid of opgelicht? Lees wat je kunt doen.

Conflicten en geschillen


Klacht voorleggen aan de Geschillencommissie

Heb je een verkoper in gebreke gesteld per brief en na 4 weken nog geen reactie ontvangen? Of is je klacht niet naar tevredenheid afgehandeld? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie.

Lees meer

Mediation

Mediation is een goede keuze als bij een conflict een goede onderlinge verstandhouding belangrijk is. Denk aan familiekwesties, arbeidsconflicten en geschillen met de overheid.

Lees meer

Bemiddeling door de Consumentenbond

Problemen na de aankoop of overeenkomst van een dienst? Je gelijk halen kan soms flink tegenvallen. Maak gebruik van onze dienst bemiddeling bij een conflict.

Lees meer