! Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid en snelheid om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Verkeerd prijskaartje

Is een product dat je in de winkel wilt kopen of online hebt besteld volgens de verkoper fout geprijsd? En wil de verkoper je het product alleen voor een hogere prijs verkopen? Als je niet kon weten dat de prijs onjuist was dan is de koop rechtsgeldig en moet je het product voor die lagere prijs krijgen. 

bonus-supermarkt

Ken je rechten 

Ken je rechten-1200x800De kassa geeft een hogere prijs aan dan het prijskaartje van het product en je krijgt het product niet mee.

  • Je mag ervan uitgaan dat de prijs op het prijskaartje de juiste prijs is. Dit ligt anders als je redelijkerwijs aan kunt nemen dat die prijs niet kan kloppen. Bijvoorbeeld als de prijs op het prijskaartje veel te laag is. Dan had je kunnen weten dat de verkoper een foutieve prijs heeft aangegeven (kennelijke vergissing). Is daar geen sprake van, dan is de koop rechtsgeldig en moet de verkoper het product voor de prijs op het prijskaartje aan je verkopen.
     
  • Ben je met de hogere prijs akkoord gegaan, dan zit je aan de koop vast en kun je later niet meer over de prijs klagen.
     
  • Als de verkoper het product niet voor de prijs op het prijskaartje wil verkopen dan heb je natuurlijk altijd de keuze van de koop af te zien. 

Vind jij het ook belangrijk dat wij opkomen voor jouw rechten?

Steun ons en word lid! Uiteraard ontvang je met een lidmaatschap veel meer voordelen. Bijvoorbeeld juridische hulp bij consumentenproblemen.

Ja, ik steun de Consumentenbond

De webwinkel wil je het bestelde product niet voor de getoonde prijs leveren, omdat er een foute prijs was vermeld. 

  • Als je bestelling is bevestigd mag je ervan uitgaan dat de prijs op de website klopt. Maar ook hiervoor geldt dat dit anders ligt als je redelijkerwijs kon weten dat die prijs niet kan kloppen. Bijvoorbeeld als de prijs die op de website staat veel te laag is. Dan had je kunnen weten dat de verkoper een foutieve prijs heeft aangegeven (kennelijke vergissing). Als daar geen sprake van is, is de koop rechtsgeldig. De verkoper moet dan het product voor die lagere prijs op de website aan je leveren. 

We begeleiden je naar een oplossing

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn 4 manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. 1. Meld je klacht bij het bedrijf
  2. 2. Stuur een juridische brief of e-mail
  3. 3. Bel onze juridisch expert
  4. 4. Laat ons voor je bemiddelen