! Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid en snelheid om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Archief Betaalrekening

Hier vind je alle eerder verschenen artikelen binnen Betaalrekening.


2021

Nieuws | 17 mei 2021

Consumentenbond met ABN in gesprek over kosten geld opnemen

ABN AMRO heeft het voornemen om klanten kosten in rekening te brengen als zij meer dan €10.000 contant geld per jaar pinnen. De Consumentenbond wil dat ABN AMRO het plan intrekt, omdat contant geld vrij toegankelijk moet zijn.

Nieuws | 20 februari 2021

Klarna beschermt klant onvoldoende tegen identiteitsfraude

Klantenaccounts van de betaalservice Klarna kunnen worden misbruikt door derden. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

Nieuws | 9 februari 2021

Bunq voert naam-nummercontrole in na kritiek Consumentenbond

Bunq bank werkt sinds kort met naam-nummercontrole. De Consumentenbond riep Bunq in januari 2021 op om consumenten beter te beschermen tegen oplichting en is blij dat de bank deze veiligheidsmaatregel snel heeft ingevoerd.

2020

17 september 2020

Wwft en (her)identificatie

Financiële instellingen vragen hun klanten zich opnieuw te identificeren. Wat mogen ze wel en niet vragen?

17 september 2020

Bankhelpdeskfraude of bank spoofing oplichting

Een belletje van je bank met de waarschuwing dat je rekening in gevaar is klinkt alarmerend. De medewerker is echter nep en door zogenoemde spoofing wordt het telefoonnummer vervalst.

11 september 2020

Opnieuw identificeren bij Knab

Knab vraagt al zijn klanten om zich binnen 4 weken te identificeren via de Knab-app. Waarom is dit noodzakelijk en wat moet je doen als je geen mobiel bankieren hebt?

30 juli 2020

Veelgestelde vragen identificatie ICS

Eind 2019 is creditcarduitgever ICS gestart met het benaderen van klanten. Aan deze klanten wordt gevraagd zich (opnieuw) te identificeren. Wij geven antwoord op de meestgestelde vragen.

Nieuws | 13 juli 2020

ING verhoogt een aantal tarieven en sluit kantoren

ING voert per 1 oktober 2020 een aantal wijzigingen door. Zo moeten klanten die in het buitenland wonen een toeslag betalen. Ook sluit de bank een groot aantal kantoren.

Nieuws | 23 juni 2020

Minister moet garantie geven: geen negatieve spaarrente

De Consumentenbond wil dat minister Hoekstra van Financiën garandeert dat consumenten met een spaartegoed tot €100.000 geen negatieve spaarrente gaan betalen. De Consumentenbond maakt zich grote zorgen over de maatregelen die banken daarvoor treffen.

26 mei 2020

Privacytest: jonge banken slordiger

Nieuwe ‘mobiele banken’ gaan minder goed om met onze online privacy dan banken die al een tijdje meedraaien. Dit blijkt uit onze privacytest.

14 mei 2020

Na de uitvaart

Na de uitvaart houdt het regelen niet op voor nabestaanden. Van het blokkeren van de betaalrekening tot de belastingaangifte van de overledene. Lees hier wat je allemaal moet regelen.

8 mei 2020

Veelgestelde vragen over nieuwe creditcards Rabobank

Sinds april 2020 is de Rabobank begonnen met het versturen van nieuwe creditcards. Wij ontvangen veel vragen hierover van ongeruste klanten. Wij geven antwoord op de meestgestelde vragen.

Nieuws | 19 maart 2020

Coronavirus: limiet contactloos betalen tijdelijk verhoogd

Om de verspreiding van het coronavirus in te dammen hebben banken de limiet voor contactloos betalen tijdelijk verhoogd.

10 maart 2020

Retourpinnen

Wanneer je iets terugbrengt naar een winkel, heb je steeds vaker de mogelijkheid je geld via retourpinnen terug te krijgen. Hoe werkt het?

Eerste indruk | 12 februari 2020

Openbank

Sinds kort kun je in Nederland een gratis betaalrekening openen bij de Spaanse Openbank, dochter van de eveneens Spaanse grootbank Santander. Wat heeft deze bank te bieden en wat zijn de kosten?

Nieuws | 31 januari 2020

Ook negatieve rente bij ING

Ook ING voert negatieve spaarrente in. Particuliere spaarders met meer dan € 1 miljoen spaargeld krijgen vanaf 1 juli te maken met een rente van -0,5%. Spaarders tot €100.000 blijven vooralsnog 0,01% ontvangen.

Nieuws | 13 januari 2020

Rente bij ABN Amro naar 0%

Als eerste grote bank in Nederland gaat ABN Amro geen spaarrente meer uitkeren. De maatregel gaat op 1 april in. Klanten die meer dan €2,5 miljoen bij de bank hebben gestald, krijgen zelfs te maken met een negatieve rente van -0,5%.

2019

Nieuws | 15 november 2019

ING verhoogt kosten betaalrekeningen per 1 maart 2020

ING verhoogt de kosten van hun betaalpakketten en andere diensten, zoals betalen en geld opnemen in vreemde valuta. Ook moeten klanten geboren voor 1/1/1941 alsnog gaan betalen voor tweewekelijkse afschriften en overschrijvingskaarten. ING-klanten betalen vanaf 1 maart gemiddeld 8% meer.

Nieuws | 12 november 2019

Brandbrief om verbod negatieve spaarrente

Er moet snel een verbod komen op negatieve spaarrente voor particulieren. Dat schrijft de Consumentenbond in een brandbrief aan minister Hoekstra van Financiën.

27 september 2019

De goedkoopste betaalrekening

Bankieren is voor veel mensen het goedkoopst met het ING OranjePakket met korting, SNS Basis of SNS Compleet. Maar let op: het hangt van je pingedrag en het aantal passen af.


Zoek binnen de website

Vul een zoekterm in