Reclame T-Mobile 'onbeperkt alles' te beperkt
Gepubliceerd op:27 september 2012
In de betreffende reclame-uitingen spreekt T-Mobile met grote letters over 'onbeperkt alles, internet, bellen & sms', om dit vervolgens in de kleine lettertjes te ontkrachten. De Consumentenbond vindt dat een aanbieder zo groot 'onbeperkt' in een reclame dan niet mag gebruiken.
Bart Combée, directeur Consumentenbond: 'Door het woord 'onbeperkt' te gebruiken, zet T-Mobile consumenten op het verkeerde been. Met hele kleine letters zetten ze onderaan de advertentie dat ze de internetsnelheid na het overschrijden van de bundel terugbrengen van 3,6 of 14,4 Mbps naar 64 Kbps, terwijl maar heel weinig mensen weten wat zo'n lage snelheid nu eigenlijk betekent. Je kan dan bijvoorbeeld geen Youtube-filmpjes meer bekijken en sommige sites laden erg traag. Dus het is wel degelijk beperkt.'
Video: mening van consumenten
Begin september startte T-Mobile een abri reclamecampagne met grote letters 'onbeperkt alles, internet, bellen & sms' en ook op zijn website verkoopt T-Mobile bundels onder de naam 'onbeperkt alles'. Naar aanleiding daarvan vroeg de Consumentenbond aan mensen op straat wat zij onder 'onbeperkt alles' verstaan. Van de 14 mensen vonden 12 de term 'onbeperkt bellen en sms' kloppen, maar slechts 3 mensen vonden 'onbeperkt internet' terecht gebruikt.