Zorgen over rol Kifid bij woekerpolisklachten
Gepubliceerd op:2 april 2014
Bart Combée, directeur Consumentenbond: 'Het plan om individuele zaken aan te houden is onacceptabel. Klagers hebben recht op een beoordeling binnen een redelijke termijn, waarbij alle individuele omstandigheden zorgvuldig worden meegewogen. Dat recht mag niet worden uitgehold'. Het Kifid overlegt over 'een gefaseerde aanpak' van de afhandeling met, onder meer, het Verbond van Verzekeraars.
Juridische procedure
Het woekerpolisschandaal sleept zich al jaren voort, en tienduizenden consumenten zijn nog steeds verwikkeld in juridische procedures bij rechtbanken en het Kifid. Het aantal klachten over woekerpolissen bij het Kifid is de afgelopen maanden 'met tientallen' toegenomen, zegt het klachteninstituut. De financiële sector stelt ruim 8,5 miljoen euro per jaar aan het Kifid beschikbaar. Dat bedrag is sinds 2010 niet verhoogd. Het totale aantal klachten bij het Kifid is vorig jaar met 3% gestegen tot ruim 7300.