Aldi lost probleem garantiekwesties op
Gepubliceerd op:22 september 2015

Uit onderzoek van de Consumentenbond in juli 2015 bleek dat Aldi consumenten die met een defect artikel terugkeerden naar de winkel, in veel gevallen doorverwees naar de fabrikant. Winkeliers zijn echter wettelijk verplicht het product in de winkel aan te nemen. Consumenten moeten met een ondeugdelijk product altijd terecht kunnen in de winkel. De winkelketen heeft de kritiek serieus genomen en flink wat verbeteringen doorgevoerd. Zo heeft Aldi nu een praktische procedure om defecte artikelen ter reparatie in de winkel af te geven en staat er nu heldere informatie over de garantieafhandeling op de website van het concern.
Tevreden
De Consumentenbond is tevreden met de aanpassingen die Aldi heeft gedaan. De Consumentenbond ziet dat het bedrijf de zaken daadwerkelijk heeft verbeterd. Daarbij biedt Aldi in de eerste maand na aankoop tevens een garantieregeling die consumentvriendelijker is dan de wettelijke bepalingen.
Lees ook: