Supermarkten doneren €1,8 miljoen na kassabonfouten
Gepubliceerd op:22 januari 2025

Sinds 2020 onderzoeken we jaarlijks fouten op kassabonnen. Daaruit bleek dat Albert Heijn, Jumbo en Plus soms de mist in gingen bij aanbiedingen. Zowel in het voordeel als in het nadeel van klanten. We voerden hierover diverse gesprekken met deze supermarkten. Vervolgens hebben de supermarkten eraan gewerkt om kassabonfouten te voorkomen, onder meer met digitale schapkaartjes en onafhankelijke controles. Ook bieden de supermarkten een prijsgarantie, zodat klanten altijd hun eventueel te veel betaalde bedrag terug kunnen vragen.
Schenking
We zijn blij dat foutieve kassaprijzen nu vrijwel verdwenen zijn. Bovendien doen supermarkten een mooie schenking aan goede doelen die zich inzetten voor consumenten. Dit zijn Consumers International, Questionmark Foundation, SchuldHulpMaatje en Voedselbanken Nederland. Hiermee is wat ons betreft het kassabonverhaal voor deze supermarkten gesloten.