icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Snelle resultaten Actieweek Reisprijzen

Nieuws
|
Op de eerste dag van de Actieweek Reisprijzen van de Consumentenbond hebben Arke, Bizztravel en Kras op hun website de vooraf ingevulde vinkjes voor verzekeringen uitgezet. Ook Solmar Tours heeft toegezegd aanpassingen te doen op zijn website. Bart Combée, directeur Consumentenbond: 'Wij zijn blij met de snelle reactie van Arke, Bizztravel, Kras en Solmar Tours. We hopen dat andere reisorganisaties dit voorbeeld volgen en ook eerlijker worden over hun reisprijzen.'

   Gepubliceerd op:17 juni 2013


Zeppeling ReisprijzenDe Consumentenbond liet op de eerste dag van de Actieweek Reisprijzen van 17 tot 21 juni een zeppelin op langs de A4 met een waarschuwing over extra kosten die World Ticket Center (WTC) rekent boven op hun advertentieprijzen. WTC heeft zijn website vooralsnog niet aangepast. Andere organisaties die de Consumentenbond tijdens de actieweek aanspreekt zijn: Center Parcs, Landal en Belvilla.

Als de partijen geen gehoor geven aan de oproep, overweegt de Consumentenbond verdere stappen.

Meldingen

De Consumentenbond spreekt tijdens de Actieweek Reisprijzen reisorganisaties aan die consumenten op het verkeerde been zetten met kunstmatig lage advertentieprijzen, vooraf aangezette vinkjes, verborgen kosten en onduidelijke toeslagen. Dit is een grote ergernis van consumenten, wat ook blijkt uit de honderden meldingen die sinds december 2012 binnenkwamen op het meldpunt Reisprijzen van de Consumentenbond.

Lees ook:

  • Meldpunt reisprijzen