icon-menulogo_footerpredssymbol-afradersymbol-bestekoopsymbol-besteuittest
Je thuis toekomstbestendig maken?|

Bestel het boek Prettig blijven wonen.

Prettig blijven wonen 45x45

Toezichthouder gevraagd op te treden tegen Online.nl

Nieuws | Telecomprovider Online.nl krijgt de problemen rondom zijn dienstverlening maar niet opgelost. De Consumentenbond heeft de Autoriteit Consument en Markt (ACM) gevraagd om maatregelen te nemen.

Gepubliceerd op:  10 maart 2016

online nl

In 2015 was de provider 'koploper' in het aantal klachten op Klachtenkompas.nl.

Tientallen klachten

Al sinds eind 2014 komen er op Klachtenkompas.nl, het online klachtenplatform van de Consumentenbond, tientallen klachten per week binnen over Online.nl vanwege het niet leveren van televisie- of internetdiensten.

Klachtengrafiek Online.nl maart 2016

De Consumentenbond heeft de provider diverse keren aangesproken op de slechte dienstverlening en daarbij ook een groot spandoek voor de Haagse vestiging opgehangen.

Waarschuwing

In 2015 plaatste de Consumentenbond een waarschuwing in zijn Internetprovider-vergelijker zodat consumenten die op zoek zijn naar een nieuwe provider op de hoogte zijn van de problemen bij Online.nl. Omdat de klachten aanhouden, ziet de Consumentenbond nu geen andere weg dan de toezichthouder te vragen om op te treden.

Zie ook: