icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Malafide kortingsdiensten gebruiken goede naam webwinkels

Nieuws
|
Bij de Consumentenbond komen klachten binnen van consumenten die, na aankoop bij een gerenommeerde webwinkel, een aanbod krijgen voor korting op hun volgende aankoop. Het blijkt echter te gaan om een duur abonnement van een ander bedrijf.
joyce donat

Joyce Donat   WoordvoerderGepubliceerd op:7 april 2017

korting-webshops

De meldingen gaan onder meer over Winkelenensparen.nl dat consumenten benadert nadat zij iets hebben besteld bij bijvoorbeeld BCC, Ticketmaster, Vliegtickets.nl en Ebay. Klagers melden dat zij op het verkeerde been worden gezet doordat het lijkt alsof het aanbod afkomstig is van de webwinkel waar zij zojuist iets hebben gekocht. Bovendien voelen zij zich misleid, doordat de aangeboden kortingsdienst of het besparingsprogramma in eerste instantie gratis lijkt, maar niet is. Als consumenten niet binnen 30 dagen opzeggen, zitten ze vast aan een abonnement van ongeveer €15 per maand.

Malafide praktijken

Consumenten vinden het vooral bezwarend dat gerenommeerde bedrijven ruimte bieden aan deze malafide kortingsdiensten. Consumenten geven aan niet te verwachten dat ze bij dergelijke webwinkels met dit soort praktijken geconfronteerd worden. Eerder ontving de Consumentenbond veel klachten over kortingsdiensten die telefonisch worden aangeboden.

Lees ook: