icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Wees voorzichtig met bestellen bij Beddenplein.nl

Nieuws
|
De Consumentenbond raadt aan voorzichtig te zijn met bestellen bij Beddenplein.nl. De webwinkel zorgt voor een aanhoudende stroom klachten. Ook reageert het bedrijf niet op verzoeken van de Consumentenbond.
gerard spierenburg

Gerard Spierenburg   WoordvoerderGepubliceerd op:12 maart 2024

klacht rechtsbijstand2

Bij de Consumentenbond kwamen klachten binnen over een terugbetaaltermijn van 30 werkdagen, die Beddenplein.nl hanteert bij retour gestuurde spullen. Volgens de wet moet een winkel binnen 14 dagen terugbetalen. 

Ook op Trustpilot klagen ontevreden klanten steen en been over de winkel. Bij de 129 reviews die consumenten de afgelopen 6 maanden over de winkel plaatsten, gaf maar liefst 96% 1 ster. 

Gedupeerden klagen onder andere over extreem lange levertijden, het keer op keer uitstellen van aangekondigde leveringen en over incomplete leveringen. Ook klagen klanten dat Beddenplein.nl gedane (aan)betalingen niet of niet op tijd terugbetaalt als ze de order annuleren vanwege de lange levertijden.

Geen reactie

De Consumentenbond heeft Beddenplein.nl aangesproken op het aantal klachten. Daarop liet het bedrijf weten te verwachten binnen 4 weken de meeste achterstanden weggewerkt te hebben. Het aantal klachten nam echter niet af. Daarna reageerde Beddenplein.nl niet meer op berichten van de Consumentenbond. 

Achteraf betalen

De Consumentenbond raadt consumenten aan voorzichtig te zijn met bestellen, zeker als ze hun bestelling snel binnen willen hebben. Om problemen met terugbetalen te voorkomen, kunnen ze ervoor kiezen om achteraf of met creditcard te betalen.