“Hier moet je dus niet zijn.”
Door Jij bent speciaal op 23 april 2025Het was weer een speciale dag met speciale mensen bij special energy. De hersengymnastiek die ze beoefenden bij het uitleggen van de te hoge factuur was weer incorrect, opgezegd.
Het was weer een speciale dag met speciale mensen bij special energy. De hersengymnastiek die ze beoefenden bij het uitleggen van de te hoge factuur was weer incorrect, opgezegd.
Ben 1 maand klant geweest van wege hun mooie prijzen niks is minder waar na 1 maand eind afrekening bijbetalen 71,00 en heb ook al 2 x 67,00 betaald dus totaal 205,00 dit is belachelijk duur voor appartement waarvan ik alleen stroom heb ik hoef er nooit meer heen pas op
Na het maken van een berekening op de website van EAsy Energy voor een dynamisch contract, bleek dat mijn maandlasten aanzienlijk lager uitvielen dan bij een vast of variabel contract. Op basis van deze berekening besloot ik een slimme meter aan te schaffen (voor €70) en een contract bij hen af te sluiten. Echter, toen ik mijn eerste factuur ontving, was ik geschokt: de werkelijke kosten waren veel hoger dan verwacht. De reden? De netbeheerkosten op hun website kloppen niet. Zij rekenen €19,82 per maand, terwijl het werkelijke bedrag €37,98 is. Ondanks herhaaldelijke verzoeken om coulance en het melden van deze fout, hebben ze de berekening op hun website niet aangepast en weigeren ze hun fout recht te zetten. Mijn pogingen om het callcenter te bereiken leverden weinig op. Elke medewerker had een nieuwe smoes voor de rekenfout: "Het is een gemiddelde", "Liander geeft verkeerde informatie door", of "Het is maar een schatting". Geen enkele van deze excuses verandert het feit dat de fout niet wordt gecorrigeerd. Dit betekent dat andere klanten ook met deze verkeerde berekening te maken krijgen en onterecht hogere kosten betalen. Daarnaast zijn de maandlasten veel te laag ingeschat, ondanks dat mijn verbruik overeenkomt met de opgegeven schatting. Dit leidt elke maand tot onverwachte bijbetalingen. Kortom: EAsy Energy heeft een fout in hun berekening die jou geld kost, en ze doen er niets aan. Het callcenter erkent de fout, maar weigert actie te ondernemen. Ook bieden ze geen app aan om je stroomverbruik te volgen, wat de transparantie verder vermindert. Mijn advies: vermijd deze partij!
Verschrikkelijke partij. Ik heb mijn contract opgezegd op mijn oude adres (tevens wel een contract met hen op mijn nieuwe adres, wat ik zsm ga opzeggen). De opzegging is bevestifd maar ze hebben zelf opnieuw op mijn oude adres het contract opnieuw gestart en achtervolgen me nu al 2 maanden met dagelijkse aanmanings mails. Terwijl ze hun fout toegeven en ‘er een oplossing zal komen’, die al 2 maanden niet komt. 30 mails en 2 uur klantenservice verder nog steeds geen oplossing.
De eerste week hebben ze twee maanden in 1 keer afgeschreven. Dat geeft duidelijk aan dat ze helemaal niet het verbruik heeft gemeten op de smart meter, maar gewoon twee maand bedragen ontvreemd. Als je daarover met hun spreekt gaat het over een borg die ver-rekent zou worden en dat is tot op heden nog steeds niet gebeurd. Diefstal dus! Dus is er een maand aan borg ontvreemd. Easy energie heeft geen controle over wanneer ze de rekeningen afschrijft, ze veranderd de datum van betaling te pas en te on pas. De klanten ”service” is zeer onbeschoft en mist sociale vaardigheden dit blijkt uit emotionele onvolwassen gedrag hoe er op klanten gereageerd word. Klanten beledigen en bedreigen, het dieptepunt is bereikt. Het zoveelste energie bedrijf die klanten benadeeld en klanten behandeld als stuk vuil.