icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Simyo beperkt negatief prepaid saldo

Nieuws
|
Simyo-klanten kunnen voortaan minder 'negatief prepaidtegoed' hebben. Na klachten van consumenten die opgezadeld werden met een te hoog negatief saldo, heeft Simyo dit nu beperkt tot €5.
Celine Burgering

Celine Burgering , Expert Elektronica Gepubliceerd op: 6 juni 2014

Simyo bood het negatieve saldo als een service naar zijn klanten: als je aan het bellen of internetten bent, dan is het vervelend als het gesprek of de sessie ineens wordt afgebroken omdat je prepaid tegoed op is. Dus kon je verder bellen en internetten, met als resultaat een negatief saldo.

Bij bellen dook je hierdoor hoogstens enkele euro's in de min. Maar een internetsessie kan lang doorgaan en met een tarief van €1 per MB liep voor sommige mensen het negatief saldo in de honderden euro's.

Al in november vorig jaar heeft de Consumentenbond Simyo hierop aangesproken. Zij gaven destijds aan dat in de loop van 2014 het negatieve saldo beperkt zou worden. Nu ook de Autoriteit Consument & Markt (ACM) Simyo erop gewezen heeft dat een dergelijk hoog negatief saldo niet is toegestaan, heeft Simyo de beperking doorgevoerd.

Schrijf je in voor onze e-mails

Blijf op de hoogte van nieuws, acties en tips. Zo bespaar je geld, voorkom je een miskoop én weet je wat jouw rechten zijn als consument.
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Ben je ingelogd op onze website en heb je de personalisatie cookies geaccepteerd? Dan combineren we je klikgedrag met je persoonlijke gegevens. Zo ontvang je e-mails die zijn afgestemd op jouw interesses. Afmelden kan altijd. Lees ook onze privacyverklaring.

Test mobiele abonnementen