Betere informatie over Nederlandse garantieregels op Apple-website
Gepubliceerd op:25 mei 2012
Bart Combée, directeur Consumentenbond: 'Apple informeert zijn klanten nu beter over de Nederlandse garantieregels. Wij dringen er bij Apple op aan dat ze deze regels ook in de praktijk naleven.' Consumenten hebben in Nederland wettelijk recht op een deugdelijk product, zolang ze dat redelijkerwijs mogen verwachten. De verkoper moet gebreken verhelpen die buiten de schuld van consumenten en niet door normale slijtage zijn ontstaan. Ook nadat de standaard of extra garantie van de verkoper is verlopen.
Europese consumentenorganisaties
De Consumentenbond heeft samen met tien andere Europese consumentenorganisaties Apple opgeroepen om duidelijker te zijn over garantie. Dat was naar aanleiding van een veroordeling van Apple door de Italiaanse consumentenwaakhond. Apple heeft het hoger beroep tegen die uitspraak verloren. Uit signalen van andere Europese consumentenorganisaties blijkt dat Apple vooralsnog niet in alle Europese landen de website voldoende heeft aangepast.
Lees ook:
- 19 maart 2012 - Apple moet duidelijker zijn over garantie
- 2 april 2012 - Aanpassing Apple-website nog niet voldoende
- 6 april 2012 - Apple zegt toe site verder aan te passen