icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Luchtvaartmaatschappijen informeren klanten slecht

Nieuws|Bij een vertraagde, gewijzigde of geannuleerde vlucht is goede en snelle informatie belangrijk. Uit onderzoek onder ruim 2800 reizigers blijkt dat 1 op de 5 in het afgelopen jaar 1 of meer problemen had. De meerderheid van hen is niet tevreden over de informatievoorziening van de luchtvaartmaatschappij. 

Else Meijer

Else Meijer , Expert Woning & Huishouden Gepubliceerd op:17 april 2018

vliegtuig-passagiers

Zestig procent van de passagiers is ontevreden

De meestvoorkomende problemen zijn een vertraging van 1 tot 3 uur bij aankomst en handbagage die alsnog moet worden ingecheckt. Ook een wijziging (van vertrektijd of maatschappij), vertraging langer dan 3 uur en beschadigde bagage komen regelmatig voor.

Reizigers zijn weinig te spreken over de manier waarop de luchtvaartmaatschappij hen informeerde. Vooral bij wijzigingen, vertragingen van meer dan 3 uur en annuleringen. Daarover is meer dan de helft (60%) ontevreden.

Onduidelijk, te laat of géén informatie

Men moest veel moeite doen om zelf achter informatie te komen en de informatie die men kreeg was onduidelijk of kwam te laat. Bij bagageperikelen (beschadigd, vertraagd of zoek) kreeg de helft helemáál geen informatie.

Vraag geld terug bij vertraging, annulering of overboeking

Met onze Vlucht Claim Service weet je snel of je in aanmerking komt voor compensatie bij vluchtvertraging. Dit geldt soms ook als je bent geweigerd om in te stappen of als je vlucht geannuleerd of omgeboekt is. De vergoeding kan oplopen tot €600 per persoon.

Check je vergoeding Hoe werkt het?

Artikel schade claim service

Lees wat je kunt doen bij: