Vliegreis in de soep gelopen? Check je compensatie!
Met onze Vlucht Claim Service weet je snel of je in aanmerking komt voor compensatie bij vluchtvertraging. Dit kan oplopen tot wel €600 per persoon. Ben je lid? Log in en krijg korting.
Wil je weten hoe het precies zit? Lees de veelgestelde vragen.
We merken dat het vaak moeilijk is voor consumenten om hun recht te halen bij klachten over luchtvaart. Vlucht Claim Service (VCS) helpt daarbij.
Als je vlucht vertraagd, of geannuleerd is heb je vaak recht op financiële compensatie. Je hebt soms ook recht op compensatie als je een aansluiting mist, je vluchtschema wijzigt, of geweigerd bent op een vlucht.
Dien je bij ons een claim in? Dan regelen wij jouw compensatie als je daarvoor in aanmerking komt.

Controleer je vlucht, je hoeft hiervoor geen lid te zijn van de Consumentenbond. Wij controleren samen met EUclaim of je recht hebt op compensatie. Je krijgt gratis en vrijblijvend advies. Houd je vluchtnummer en reisdocumenten bij de hand.

Bij een succesvolle claim ontvang je een schadevergoeding. Daarvan krijgen wij een klein percentage. Als we geen schadevergoeding krijgen, betaal je niks. Check direct je vlucht om te controleren of je in aanmerking komt voor compensatie en hoeveel dit is.

Je betaalt alleen wanneer je via ons een claim indient én compensatie krijgt. De kosten zijn 31% (niet-leden) of 26% (leden) van het compensatiebedrag en €33 (niet-leden) of €25 (leden) administratiekosten per persoon. Heb je geen recht op compensatie? Dan betaal je niets.
De compensatieregels gelden alleen wanneer je:
Leden van de Consumentenbond krijgen korting, Dus log in als je lid bent. Dan krijg je meer compensatie. Deze dienst is op basis van het 'no-cure-no-payprincipe'.
Ben je het zat om er alleen voor te staan in een wereld vol misleidende reclames en onterechte kosten? Als lid van de Consumentenbond sta je nooit alleen. Samen zorgen we voor eerlijke producten, diensten en prijzen.
