Ditzo-klanten voorlopig offline
Annet van den Berg Expert autoverzekeringenGepubliceerd op:14 februari 2014
De Consumentenbond ontvangt recent opvallend veel klachten over internetverzekeraar Ditzo (onderdeel ASR). Ditzo vernieuwde recent haar verzekeringen en website. Helaas ging dat niet zonder problemen:
- De bonus-malusladder bleek een ‘technische fout’ te bevatten.
- De premie werd ineens op een andere datum geïncasseerd en door een - voor verzekerden - onbekende partij (Assuradeurenhuys BV).
- De Mijn Ditzo omgeving bleek niet meer toegankelijk, waardoor de wachttijden aan de telefoon enorm opliepen. Ook de website is via Internet Explorer slecht of niet bereikbaar.
Online-omgeving tot 1 mei gesloten
Ditzo laat ons weten dat de Mijn Ditzo omgeving tot 1 mei 2014 gesloten blijft voor de meeste klanten, maar dat ze inmiddels extra mensen hebben ingezet bij de telefonische klantenservice. Klanten die hun product ná 25 januari dit jaar afsloten, zijn beter af. Zij kunnen voorlopig nog wel hun gegevens bekijken via Mijn Ditzo en half maart is hun online-omgeving wel weer op orde.
Over de lange lijst met klachten op sociale media en andere kanalen geeft de verzekeraar aan dat iedereen persoonlijk zal worden benaderd. ‘Wij doen er alles aan om de problemen snel te verhelpen. Wij hebben namelijk een zeer goede reputatie op dit gebied hoog te houden’, aldus een woordvoerder.
De autoverzekeringen zijn tijdelijk offline in onze Autoverzekering Vergelijker.