Verzekeraar teruggefloten na schorsing

Mark Drabbe , Expert Geld & Verzekering Bijgewerkt op: 20 oktober 2017

Uitspraak
De commissie deed in oktober uitspraak in een zaak, waarbij Aegon een schade van €3400 na een auto-inbraak niet wilde vergoeden. De vervolgpremie was geïncasseerd, maar de aanvangspremie van €131,62 was niet betaald. Volgens Aegon was de verzekering hierdoor nooit tot stand gekomen.
Het Kifid veegde dit argument van tafel en oordeelde ook dat Aegon de dekking niet had mogen schorsen. De verzekeraar kon niet aantonen dat de verzekerde de algemene voorwaarden had aanvaard.
Mislukte incasso
Betalingsachterstanden bij verzekeringen ontstaan meestal door knullige omstandigheden, zoals een gewijzigd rekeningnummer of een mislukte incasso. De Consumentenbond vindt het zeer kwalijk dat verzekeraars dan snel overgaan tot schorsing en pleit ervoor dat ze – net als ieder ander bedrijf – eerst een incassoprocedure starten.
Lees ook het bericht van het Kifid hierover en de volledige uitspraak.
Lees meer
Meer nieuws
-
Nieuws | 15 februari 2022
Inzittendenpolis: niet-aantoonbaar letsel en huisdieren soms uitgesloten -
Nieuws | 10 januari 2022
Nieuwjaarsquiz: betaalvragen het moeilijkst -
Nieuws | 17 december 2021
Succes in strijd voor behoud schadevrije jaren