icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van Allianz Nederland autoverzekering


Allianz Nederland-autoverzekering

Totaalscore

152 reviews
  • Afhandeling schadeclaims
  • Informatievoorziening van de verzekeraar
  • Klantenservice
  • Prijs-kwaliteitverhouding
152 reviews

Eline

19 april 2022

Een motorvoertuig is op onze auto geklapt, de situatie om vergoeding te kunnen vragen was in ons voordeel gezien de motorbestuurder geen voorrang had. Het contact onderling met de motorvoertuigbestuurder verliep vriendelijk. Allianz Direct weigert de schade te vergoeden want zoals ze zelf aangaven kunnen ze "de schade niet verhalen" zonder enige uitleg van de schade expert. We hadden onze auto net 1 dag, onze ruit is kapot. We hadden alle formulieren netjes ingevuld, een brede serie aan foto's meegestuurd en getuigen die hun verhaal hebben gedaan. Ik kan niet helpen om te denken dat deze schade expert niet in staat is om correct een situatie te lezen. Absoluut belachelijk. We hebben 2 jonge kinderen die vervoer nodig zijn. Wij stappen over. Nooit maar dan ook nooit meer, stelletje oplichters.


M.A

10 november 2021

Waardeloze service, klantenservice is niet te bereiken en als ze te bereiken zijn dan word je totaal niet klantvriendelijk te woord gestaan.


Anoniem

21 oktober 2021

Slechte misleidende communicatie met eenzijdig communicatiemiddel. Niet klantgericht niet klantvriendelijk wil van mijn kant zeer laag risico voor verzekeraar oplossing niet met redelijkheid, menselijkheid en billijkheid aanvaarden. Is onwillend. De consequentie voor mij is buitenproportioneel. Overname van Allsecure door Allianz Direct is onzorgvuldig gedaan. Met grote risico voor mij. Nalatig onzorgvuldig makkelijk gehandeld door verzekeraar. Door de overname ben ik nu aangewezen op de Verleende zij vragen 10 keer zoveel premie per jaar. Ipv 400 euro kost dat 4000 euro. Wanneer de verleende van grote verzekeraars is zou het makkelijk uit de verzekering zetten van klanten die afhankelijk zijn vanwege een verplichte WA verzekeraar op belangenverstrengeling kunnen wijzen. Zeker wanneer de premie maal 10 verhoogd wordt. Zeer zorgwekkende ontwikkeling. En een zeer machteloze frustrerende positie voor de klant.

Ik heb geen betalingsachterstand, ik betaal al sinds 2017 aan AllSecure zonder problemen met een automatische incasso. Ik heb al meer dan 20 schadevrije jaren. Bij de overname us het misgegaan en dat is me via het RWD nu pas duidelijk geworden.

Lees meer Lees minder

EE

16 oktober 2021

Helemaal geen autoverzekering bij Allianz. Krijg ik zomaar ineens een nota van €58,- 'out of the blue'. Gebeld en daar beweren ze dat ik gebruik heb gemaakt van hun diensten (autopechhulp) terwijl ik nooit iemand gezien heb. Gewoonweg belachelijk!


Rb

12 oktober 2021

Ik denk 4 maanden geleden tegen me auto aangereden. Zijn ze tot 2 keer toe alle papieren kwijt geraakt zit je dan 4 maanden later nog steeds met een kapotte auto en geen geld. Echt de slechtste service die er maar bestaat