icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van Allianz Nederland autoverzekering


Allianz Nederland-autoverzekering

Totaalscore

113 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Afhandeling
  • Prijs-kwaliteit
113 reviews

anoniem

4 mei 2020

Wanneer ik wil inloggen krijg ik een schermpje waarin gevraagd wordt mijn email adres te geven Hierna kies ik voor doorgaan. Daarna kom ik bij een schermpje waar ze mijn log in code willen. Die heb ik niet en tik dus in dat ze die naar mijn emailadres moeten sturen. Dat gebeurt ook. Vervolgens probeer ik met email adres en in log code in te loggen. Ik krijg echter weer na elkaar de zelfde 2 schermpjes te zien. Ik kan dus gewoon niet inloggen. Dus ik kan ook niet komen bij mijn nieuwe polisblad....die ik nodig heb. Als ik het vervolgens telefonisch tracht te melden/ op te lossen, stuit ik op een totaal onbereikbaar bedrijf. Schande!


Anoniem

1 mei 2020

De klantenservice weet niet waar ze het over hebben, raden extra dekkingen af zonder correcte uitleg. Daarnaast was ik bijna onderverzekerd als ik er na 3 keer erachteraan te gaan er geen 4e keer achteraan was gegaan. Zo geeft een van de medewerkers de uitleg dat als een dier op je voorruit beland waardoor je blik en ruit schade hebt, alleen de blikschade wordt vergoed. Wanneer ik vraag of ze dit wil navragen omdat dit gek klinkt, komt ze na overleg met haar collega na een half uur terug met de informatie dat het wel vergoed wordt maar dat je daarvoor eerst bij een garage de blikschade moet laten maken en dat de auto dan naar een andere garage gebracht moet worden voor de ruitschade, omdat ze het ander niet vergoede, wanneer ik nogmaals zegt dat dit gek klinkt gaat ze het nog een keer navragen bij een andere collega en komt ze na een half uur terug bij mij met het feit dat het alleen niet vergoed wordt als de ruitschade niet passend is bij de blikschade. Ze hebben dus geen kennis!


PS

9 april 2020

Ze zijn goedkoop, maar dat merk je als je er mee te maken krijgt. Een inbraak in je auto is al niet leuk, maar de rompslomp eromheen maakt het nog een stuk vervelender. Lange wachttijden aan de telefoon voor je iemand kan spreken, en eindeloos veel extra bewijs aan moeten leveren, nog een externe schadebeoordelaar erbij, nog meer vragen en discussie. Niemand doet voor zijn lol een aanspraak op de autoverzekering en ze maken het allemaal nog vervelender.


mini

21 maart 2020

Ik heb voor het verzekeren van mijn vorige auto veel drama meegemaakt door een technische fout van Allianz direct. Er is mij de verzekering geweigerd en uiteindelijk bleek dat dus niet terecht! (genoeg mailverkeer om dat te bewijzen). Dit heeft als gevolg gehad dat ik door andere verzekeringen die hetzelfde systeem gebruikten ook onterecht geweigerd werd omdat mijn schadevrije jaren kennelijk onjuist 0p -2 stonden. Uiteindelijk was de auto wel verzekerd totdat ik het gisteren heb laten opschorsen omdat ik de auto heb verkocht. Vandaag belde ik om mijn nieuwe auto te laten verzekeren en hoor ik dat het mij opnieuw geen autoverzekering kan worden aangeboden!!!!! Dat kunnen ze toch niet maken dat ik weer hetzelfde route moet doorlopen en dat vooral onterecht?? nu moet ik weer door het acceptatieteam die telefonisch niet te bereiken is, hetzelfde verhaal gaan vertellen en in die lange wachterij van hen te staan. Er is altijd een systeemfout bij hen als je wat moet regelen.


Lennart

20 maart 2020

Voor dat ze overgingen naar Allianz geen problemen gehad tot het Allianz wert.... even 2 auto's 40 euro duurder maken omdat je nog geen 5 kilometer verhuist. Gelijk de verzekering opgezegd nadat er nonchalant wert gereageerd. Zou deze verzekeringsmaatschappij nooit meer aanraden!!! 😡