icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van Allianz Nederland autoverzekering


Allianz Nederland autoverzekering

Totaalscore

7 reviews
  • Afhandeling schadeclaims
  • Informatievoorziening van de verzekeraar
  • Klantenservice
  • Prijs-kwaliteitverhouding
7 reviews

M. Volmer

16 januari 2024

Wij hebben een Allianz Topcover verzekering (privé auto). Wij gaan verhuizen en krijgen nu een 25% hogere premie voorgeschoteld (van circa € 85 per maand naar € 106 per maand). Als ik op Independer bij de autoverzekeringen kijk en alleen de huidige en de nieuwe postcode verander dan zie ik bij de gepresenteerde verzekeringen geen noemenswaardige veranderingen. Ook als ik bij de ANW autoverzekering kijk zie ik nagenoeg geen verschil op basis van de postcode? Hebben anderen hier ook ervaringen mee?


bedrogen klant

7 november 2023

Heeft mij ruim 1 jaar teveel laten betalen voor de autoverzekering. Omdat ik een andere autoverzekering afsloot, kwam ik erachter dat ik niet 1 schadevrij jaar had, maar 5 !!!! dit heeft mij honderden euro`s gekost. Heb hierover gebeld [ dit heeft mij 2keer ruim 1half gekost ], maar hier konden ze niets meer aan doen. Kreeg een onduidelijk verhaal te horen. Nooit meer een verzekering van Allianz!!!!!! Jammer wij hebben ook de Hypotheek bij Allianz afgesloten!!!!!!


Bouwe

26 oktober 2023

Zeer lakse partij, na 6 weken nog niks geregeld. Post van RDW dat je onverzekerd rond rijd. En het eerste wat ze doen is je premie omhoog gooien. 18 schade vrije jaren maken ze 3 van.


Pascal

16 augustus 2023

Je bent 87 jaar oud en hebt Parkinson. Op een avond wordt de pijn zo erg dat je wordt opgenomen in het ziekenhuis. Dat gebeurde mijn moeder. En natuurlijk heb je dan je ID kaart bij, want die moet je bij je hebben als je uit huis gaat. De tweede dag dat mijn moeder in het ziekenhuis lag werd haar ID kaart gestolen. Haar hele portemonnee werd gesloten van haar kamer. Haar ID kaart, de bankpas, meer dan 100 euro en meerdere sentimentele voorwerpen, zoals fotos van kinderen, klein kinderen en achterkleinkinderen. De diefstal van de portemonnee heeft in de nacht plaatsgevonden, iemand is op haar kamer geweest, heeft haar portemonnee uit haar tas gestolen. Natuurlijk zijn er geen 'sporen van braak', want er is niets om af te sluiten, dus niets om open te breken. Deze verdwijning valt onder haar inboedel verzekering, dus zou volgens de polis vergoed moeten worden. Maar er zijn geen inbraaksporen. De diefstal wordt netjes aangegeven en aansluitend wend je jezelf tot de verzekeraar.

Natuurlijk krijg je de belangrijkste zaken niet terug, de emotionele, maar je kan minstens de kosten die dit met zich meebrengt vergoed krijgen. Antwoord van de verzekeraar, dit wordt niet vergoed want er zijn geen sporen van braak. Dat is lekker makkelijk als je als bedrijf gaan ***. Je kan natuurlijk ook uit coulance beslissing om iemand wel te helpen die tenslotte al in een benauwde situatie zit, ziek in een ziekenhuis. Premie wordt natuurlijk wel maandelijks netjes afschreven. Ik weet wat ik hier van vind, maar ik vraag me af hoe mensen hier in Nederland hier over denken, dat je een slachtoffer, die al in een kwetsbare situatie zit en niet voor zichzelf kan opkomen, zonder coulance wordt behandeld.

Lees meer Lees minder

Philip

12 januari 2023

Ben al jaren verzekerd voor mijn auto bij Allianz Direct. Nooit problemen gehad, behalve dat de klantenservice bijna onbereikbaar is. Nu gebeld omdat ik mijn verzekering had vergeleken op de site en zag dat ik 9 euro per maand hoger kwam dan het bedrag wat ik zag bij vergelijking. De servicemedewerker weigert om mijn verzekering aan te passen en gaf diverse redenen op waarvoor hij dit niet deed. Je mag toch wel verwachten dat als je al minimaal 10 jaar een verzekering daar heb en minimaal 30 j dat je dan wel wat korting mag krijgen. Nee dit valt mij vies tegen, ze zijn mij als klant kwijt, ik ga voor een goedkopere verzekering