icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Reviews van Allianz Nederland autoverzekering


Allianz Nederland-autoverzekering

Totaalscore

63 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Afhandeling
  • Prijs-kwaliteit
63 reviews

anoniem

4 januari 2019

het afsluiten ging prima. bij het melden va de schade kwamen de problemen. allereerst was het niet mogelijk iemand te bereiken. bel je de centrale, wordt je teruggestuurd en doorverbonden met een voicemail. bel je nog eens en hang je tien minuten in de wacht zonder contact. heb je eindelijk contact, wordt je heel ruw en onaangenaam uitgelegd dat je maar beperkt casco heb dus geen uitbetaling wordt gedaan. Wat de klantenservice niet begrijpt is dat je nog steeds informatie moet verschaffen, ook al valt er niets te vergoeden. Zoals het mij hardhandig werd uitgelegd, was er niets qua informatie te verwachten omdat er geen toch uitbetaling zou zijn. Mevrouw klantenservice begreep ook niet wat ik bedoelde met een vervelende toon en het feit dat ze me nog steeds informatie schuldig was. ook de website is ontoereikend, je wordt doorgestuurd naar niet bestaande links. Echt top verzekeraar, maar niet heus!


Eline

20 december 2018

Voor een reis naar het buitenland, schorste ik mijn auto voor 3 maanden en zette ik mijn verzekering bij Allianz tijdelijk stop. Na 1.5 maand kreeg ik een mail van Allianz, vergeet niet je verzekering weer te activeren binnen 3 maand, anders wordt het beƫindigd. Zo gezegd zo gedaan, met een schriftelijke bevestiging van Allianz dat begin december mijn autoverzekering weer geactiveerd zou zijn. Komt er vorige week een mail dat ik de verzekering niet geactiveerd heb dus hij beƫindigd is. Foutje moet kunnen, ik bel er achteraan of ze het per direct weer kunnen activeren. Wat blijkt; dit is niet mogelijk. Ik mag even een nieuwe verzekering afsluiten die 10 euro duurder is dan het was!!! Eerst wordt me nog gezegd dat dit was wat ik altijd al betaalde (niet) daarna komt de telefoniste daar op terug en is het vanwege verhuizing?! Ik woon al jaren op hetzelfde adres.. er is volgens haar niks te regelen, geen excuses voor hun eigen fouten waardoor ik nu extra mag betalen. Doei Allianz!


JF

12 november 2018

Bij diefstal van de auto een snelle en correcte afhandeling van de schade. Rij meer dan 15 jaar schadevrij, maar behoor nu ineens tot een verhoogde risicogroep(?) waardoor de nieuwe premie met 16% stijgt. Grrr.


Gerard

28 september 2018

Mijn ervaringen met Allianz: - Reageren niet op e-mails - Rekenen bewust veel hogere premie aan vaste klanten dan iemand die de verzekering via Independer afsluit. (ik bleek via mijn collectiviteitsregeling van mijn werk 90 euro meer te betalen dan iemand die via Independer afsluit. Dat op een bedrag van 500 euro. - Een schade die ik voor eigen rekening heb genomen verwerken ze administratief niet goed waardoor mijn no-claim als nog van 75% naar 60% ging. Conclusie: Ik zou voor een andere verzekeraar kiezen!


Jan

28 augustus 2018

Een jaar geleden heb ik een autoverzekering online bij Allianz afgesloten tegen een net tarief. Na 12 maanden een verlengingsvoorstel ontvangen van Allianz waarin ze de premie hebben verhoogd met meer dan 20% !!!, ondanks dat ik al jaren schadevrij rijd en de maximale no-claim korting ontvang. Het lage tarief van een jaar geleden blijkt nu een ordinair loktarief te zijn. Nu snel op zoek naar een betrouwbare verzekeringsmaatschappij.