icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Verzekeraars zwijgen over schadevrije jaren

Nieuws
|
Bijna 20% van de automobilisten wordt bij een schadeclaim niet ingelicht over een terugval in schadevrije jaren.
Gerard Kroon

Gerard Kroon , Expert Geld & Verzekeringen Gepubliceerd op: 21 december 2012

Dat blijkt uit een klanttevredenheidsonderzeok dat GfK Intomart uitvoerde in opdracht van de Consumentenbond. Ruim eenderde van de 1800 ondervraagde verzekerden claimde de afgelopen twee jaar schade via hun verzekeraar, vooral tussen de €1000 en €2500. Bijna 20% van de claimers werd niet ingelicht over terugval in schadevrije jaren. Verzekerden die niet claimden deden dit bij de tegenpartij, hadden hier geen dekking voor en een deel nam de schade voor eigen rekening om een terugval te voorkomen.

Klanttevredenheid

Verzekerden zijn positief over hun autoverzekeraar; het gemiddelde rapportcijfer was een tevreden 7,8 . De ruim 500 respondenten die het afgelopen jaar schade claimden, gaven verzekeraars gemiddeld een volle 8 voor afhandeling hiervan. De meeste claims werden binnen 1 en 3 weken afgehandeld.

Autoverzekeringen vergelijker

Bekijk het klantoordeel en testoordeel van je verzekeraar via de vernieuwde Autoverzekeringen vergelijker! Leden én niet-leden kunnen ruim 130 autopolissen vergelijken. Via het kenteken zie je snel welke polis het beste bij je auto past. Uniek is de selectie op aanvullende dekkingen, zoals rechtsbijstand en een schade inzittende verzekering.

Vond je dit artikel interessant?

Blijf per e-mail op de hoogte van nieuws, acties en tips. Zo bespaar je geld, voorkom je een miskoop én weet je wat jouw rechten zijn als consument.
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Ben je ingelogd op onze website en heb je de personalisatie cookies geaccepteerd? Dan combineren we je klikgedrag met je persoonlijke gegevens. Zo ontvang je e-mails die zijn afgestemd op jouw interesses. Afmelden kan altijd. Lees ook onze privacyverklaring.