icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Fraude internetbankieren verdrievoudigd

Nieuws
|
Het fraudebedrag met internetbankieren is vorig jaar ruim verdrievoudigd van bijna 10 miljoen euro in 2010 tot 35 miljoen euro. Dat heeft De Nederlandsche Bank (DNB) 11 mei bekendgemaakt. Volgens DNB is er voor financiële instellingen een belangrijke rol weggelegd in de strijd tegen cybercriminelen.
Ingrid Zuurmond

Ingrid Zuurmond , Expert Geld & Verzekering Gepubliceerd op: 11 mei 2012

Uit eerder onderzoek van de Consumentenbond bleek dat het vooral bij phishing niet altijd duidelijk is wie voor de schade opdraait. De Consumentenbond ziet geen reden om de verantwoordelijkheid bij de klant te leggen. De bank bepaalt het veiligheidsniveau van het internetbankieren, dus moet de bank ook garanderen dat slachtoffers van phishing hun geld onvoorwaardelijk terugkrijgen, zoals dat al geldt bij creditkaartfraude en fraude via het skimmen van bankpassen bij betalingen en geldopnames.

Lees wat je kunt doen als je slachtoffer bent geworden van phishing en wat je kunt doen om het te voorkomen.

Bron: DNB

Vond je dit artikel interessant?

Blijf per e-mail op de hoogte van nieuws, acties en tips. Zo bespaar je geld, voorkom je een miskoop én weet je wat jouw rechten zijn als consument.
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Ben je ingelogd op onze website en heb je de personalisatie cookies geaccepteerd? Dan combineren we je klikgedrag met je persoonlijke gegevens. Zo ontvang je e-mails die zijn afgestemd op jouw interesses. Afmelden kan altijd. Lees ook onze privacyverklaring.

Vergelijk betaalrekeningen