icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Meldpunt voor klachten over colportage energiebedrijven

Nieuws|Wie klachten heeft over de manier waarop energiebedrijven hun producten aan de deur verkopen, kan terecht bij het Digitale Meldpunt van Consuwijzer.

Peter van der Wilt

Peter van der Wilt , Expert Energie Gepubliceerd op:19 februari 2010


De NMa en Consumentenautoriteit zijn initiatiefnemers van het meldpunt, omdat zij het onacceptabel vinden dat onjuiste verkoopmethodes van energiebedrijven aan de deur aan de orde van de dag zijn. Consumenten kunnen bij het meldpunt terecht als de verkopers van energieleveranciers onjuiste informatie hebben verstrekt, gelogen hebben over bijvoorbeeld tarieven, informatie hebben verzwegen of zich agressief en opdringerig gedragen. Het is energiebedrijven wettelijk verboden zich misleidend op te stellen in het contact met klanten of potentiƫle klanten. Consuwijzer wil de klachten verzamelen, zodat de NMa boetes kunnen opleggen aan energiebedrijven die zich niet aan de regels houden.